عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با پانا:

اورانیوم غنی سازی شده ایران احتمالا به روسیه می رود

دواتگری با بیان این که پس از مصوبه شورای حکام آِانس بین المللی انرِژی اتمی،‌ ایران باید به تعهدات خود عمل کند تا نوبت رفع تحریم ها فرا برسد، اظهار کرد: ما باید تمام تعهداتی که بر عهده مان است را انجام دهیم تا تحریم ها برداشته شوند که خارج کردن قلب رآکتور اراک نیز از آن جمله است.

کد مطلب: ۴۳۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که به همه اعضای کمیسیون امنیت ملی این اختیار داده شده تا بر اجرای تعهدات در برنامه جامع اقدام مشترک نظارت داشته باشند،‌ به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: پس از مصوبه جلسه شورای حکام ایران باید به تعهدات خود عمل کند تا نوبت رفع تحریم ها فرا برسد.

وی در خصوص ضرورت فروش اورنیوم غنی سازی شده در کشور، گفت: این اقدام هم از جمله تعهدات طرف ایرانی است که باید حتما قبل از رفع تحریم ها انجام شود.

دواتگری درباره مقصد اورانیوم های غنی شده ایران عنوان کرد: مذاکرات روی این مساله هنوز ادامه دارد، ولی به احتمال زیاد مقصد همان کشور روسیه باشد. هرچند هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

او خاطرنشان کرد: ما باید تمام تعهداتی که بر عهده مان است را انجام دهیم تا تحریم ها برداشته شوند و خارج کردن قلب رآکتور اراک نیز از آن جمله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار