عراقچی در کمیسیون امنیت مطرح کرد:

امضاء توافق بازطراحی رآکتور اراک با چین برای مدرنیزه کردن آن

معاون وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از امضاء توافق بازطراحی رآکتور اراک با چین برای مدرنیزه کردن آن خبر داد و گفت: دی‌ماه روز اجرای برجام فرا می‌رسد.

کد مطلب: ۴۳۶۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، نوذر شفیعی با اشاره به حضور معاون وزیر امور خارجه در جلسه امروز- 23 آذر- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران با حضور در جلسه کمیسیون با اشاره به اینکه امروزه برجام چه بصورت کلی و چه بصورت جزئی مورد اطلاع و توجه مردم است و تمام اتهامات و تحریم‌ها و فشارها علیه ایران به بهانه PMDبود و این موضوع الان در حال حل و فصل است اما با این حال باید توجه داشت که پرونده PMDپرونده‌ای بود که در چارچوب راه‌حل‌های سیاسی بسته شد والا آژانس کماکان امکان داشت در خصوص موارد مذکور در PMDبهانه‌گیری کند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:عراقچی همچنین تصریح کرد که با توجه به اینکه گزارش آژانس دو پهلو و خاکستری بوده است وزارت خارجه بیانیه فنی را تهیه نموده که پس از قطعنامه شورای حکام برای ثبت در اسناد ملل متحد صادر خواهد شد.

شفیعی هم چنین افزود: عراقچی در این جلسه تاکید کرد که نکته مهم گزارش آژانس آن صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح اظهارات معاون وزیر امورخارجه گفت: به گفته عراقچی با صدور قطعنامه جدید شورای حکام دستور کار آژانس عوض می‌شود، یعنی از این پس دستورکار آژانس براساس قطعنامه شورای حکام اجرای برجام خواهد بود و نه PMD.

وی ادامه داد: علاوه بر این با صدور قطعنامه جدید شورای حکام کلیه قطعنامه‌های گذشته شورای حکام لغو می‌گردد و پس از تصویب قطعنامه شورای حکام دو کار باید از طرف ایران انجام شود، نخست انتقال مواد غنی شده هسته‌ای که به روسیه فروخته‌ایم و دیگری اینکه در مقابل ده تن اورانیوم غنی شده حدود 140 تن اورانیوم خام دریافت کرده‌ایم.

شفیعی تاکید کرد: عراقچی در این جلسه بیان داشت که در خصوص اراک، سند رسمی باز طراحی اراک امضا شده است و اکنون در حال امضاء توافق با چین برای مدرنیزه کردن راکتور اراک هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به روند موجود به نظر می‌رسد در دی‌ماه روز اجرای برجام فرا می‌رسد و از آن پس می‌توانیم شاهد لغو شدن تحریم‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار