سیره علوی الگویی ارزشمند برای انسان‎هاست/ ریشه انحرافات دوری از معنویت

دکتر كوروش ساكی دنباله روی از سیره اهل بیت (ع) در زندگی انسان را بسیار راهگشا خواند و اظهار کرد: اهل بیت (ع) الگویی بدون نقص بوده كه با تبعیت از سیره و روش زندگانی آن ها می توان به رشد و كمال دست یافت.

کد مطلب: ۴۳۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازلرستان، دکتر كوروش ساكی دنباله روی از سیره اهل بیت (ع) در زندگی انسان را بسیار راهگشا خواند و اظهار کرد: اهل بیت (ع) الگویی بدون نقص بوده كه با تبعیت از سیره و روش زندگانی آن ها می توان به رشد و كمال دست یافت.

وی بر لزوم بهره گیری از تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، عبادی و حكومتی سیره اهل بیت (ع) تاكید كرد و ادامه داد: در جامعه امروزی كه جامعه ای اسلامی و علوی است استفاده از سیره و سبك زندگانی اهل بیت (ع) چراغ راه انسان‎هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان ریشه بسیاری از آفت ها و انحرافات زندگی امروزی بشر را دوری از معنویت دانست و تصریح كرد: سیره زندگی اهل بیت (ع) همواره و در طول تاریخ روشن گر مسیر سعادت و خوشبختی انسان بوده كه با بهره گیری از آن بسیاری از معضلات جامعه امروز از جمله طلاق، اعتیاد، فسادهای اخلاقی و تهاجمات فرهنگی كاهش خواهد یافت.

ساكی با بیان اینكه سیره علوی الگویی ارزشمند بوده كه در دسترس ما قرار گرفته است اضافه كرد: هر انسانی برای پیشرفت در زندگی و رسیدن به سعادت اخروی خود به الگوی عملی جامع و كاملی نیاز دارد كه سیره علوی بهترین الگو برای این منظور است.وی با اشاره به اینكه استفاده از نهج البلاغه به عنوان كتابی ارزشمند برای گسترش فرهنگ علوی در جامعه ضروری است بیان داشت: لازم است آنچه در خصوص منش، رفتار، كلام و بیانات امیر المومنین علی (ع) در نهج البلاغه آورده شده است بیش از پیش در جامعه تببین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان برگزاری همایش سیره علوی را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ علوی در جامعه دانست و گفت: تلاش تمامی افرادی كه برای برگزاری همایش سیره علوی اقدام می كنند در راستای اثربخشی و تبیین فرهنگ علوی در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار