مدیریت آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان در همایش پیشگری از بیماری آنفولا

ضرورت پیشگیری از بیمارهای واگیردار درواحدهای آموزشی

مدیریت آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان در همایش پیشگری از بیماری آنفلوانزا گفت: هدف از برگزاری همایش آنفلوانزا، پیشگیری از بیمارهای واگیر دار در مدارس می باشد.

کد مطلب: ۴۳۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، همایش پیشگیری از آنفلوانزا باحضور ابراهیم رفیعی مدیریت آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان ،اعضای شورای معاونین منطقه ، سلیمانی کارشناس مسئول بیماریهای پییشگری وکنترل بیمارهای شهرستان بهارستان ، مجرد کارشناس بهداشت و سلامت مرکز بهداشت شهرستان ،کارشناسان بهداشت اداره ومدیران تمام مقاطع مدارس به منظور آموزش پیشگیری از آنفولانزا در کانون شهید مطهری برگزار گردید.

ابراهیم رفیعی دراین مراسم در سخنانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ، پیشگیری از بیمارهای واگیر دار درمدرسه می باشد ما باید طوری عمل کنیم که این ویروس در مدارس رشد نداشته باشد واز آموزش هایی که دراین زمینه می بینیم به دانش آموزان وهمکاران منتقل ویاد داده واز شیوع این بیماری پیشگیری نمایم .

سلیمانی، کارشناس مسئول بیماریهای پییشگری وکنترل شهرستان بهارستان در ادامه همایش به آموزش پیشگری از بیماری آنفلوانزا پرداخت وافزود:آنفلوانزا و سرماخوردگی به دلیل شباهت هایی که دارند گاها با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، درست است که هر دو تقریبا با ضعیف شدن بدن در برابر سرما بروز می کنند اما علائم و درمان آنفلوانزا با سرماخوردگی کمی متفاوت است، به نوعی که آنفلوانزا شدت بیشتری دارد.

وی گفت: آنفلوانزا علائمی مانند گلودرد، تب، سردرد ، درد عضلانی، احتقان و سرفه دارد ،که معمولا سریع و ناگهانی ایجاد شده و شدیدتر از علائم سرماخوردگی معمولی هستند .

کارشناس مسئول بیماریهای پییشگری تصریح کرد: داروهای بدون نسخه و سوپ مرغ برای درمان آنفوانزا و سرماخوردگی تشخیص بین سرماخوردگی و آنفلوانزا مهم میباشد،چون در مورد آنفلوانزا ممکن است عوارض جدی مانند ذات الریه یا حتی مرگ اتفاق بیفتدو بهتر است آنفلوانزا ظرف 48 ساعت پس از بروز علائم درمان شود.

/خبرنگار: زهرا فتحعلی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار