باید پیام غدیر و مدد گرفتن از سیره علوی به مقابله با ترفنده

دبیر بنیاد غدیر استان لرستان در پیامی به مناسبت برگزاری هفتمین همایش ملی سیره علوی که 26آذرماه سال جاری با رویکرد شعار همدلی و هم زبانی در شهرستان خرم آباد برگزار می شود، گفت : امروز جهان بیش از هر زمان دیگری خود را تشنه معارف علوی و نبوی می داند ورسالت سیراب کردن کام تشنگان معرفت علوی بیش از هر زمان دیگری بر دوش پژوهشگران ، نخبگان و دانشگاهیان سنگینی می کند

کد مطلب: ۴۳۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

بسمه تعالی متن پیام دکتر گودرز کریمی به هفتمین همایش ملی سیره علوی به شرح ذیل است

به گزارش پاناازلرستان،برگزاری هفتمین همایش ملی سیره علوی به میزبانی استان لرستان بهانه ای شد تا ازکلام نغز و بی بدیل روح ماندگار معنی، یادگار یادها ، تلاوت ارزشهای تاریخ و تداوم رسالت و توحیدمولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) مدد گرفته و در آستان آن دریای جود و معرفت جرعه ای به قدر بضاعت برداریم .
علی (ع) الگوی بزرگ انسانیت ، ایثار ، شجاعت و سخاوت است . بزرگ مردی که کلامش فوق کلام بشر و دریای معرفتش بیکران به وسعت همیشه تاریخ است .
در طول تاریخ دست های ناپاک بسیاری تلاش کردند تا نام مقدس آن حضرت را از لوح دلها و صفحه خاطره‏ها بزدایند. هر چند که هزاران بار نامش را از کتابها حذف کردند. لیکن نتوانستند یاد آن زلال معنویت و خورشید فروزان هدایت را از خاطر خدا جویان محو کنند،لذا هر روز نامش بلند آوازه‏تر و هر سال خاطره‏اش شکفته‏تر و هر زمان روشنی و جذابیتش بیشتر از گذشته بر عاشقان و عارفان جلوه گر می شود .
تاریخ شیعه هویت خود را از واقعه سترگ غدیر دارد و غدیر را یادگار رسالت و پرچمدار دفاع از امامت و ولایت می داند . غدیر، شمشیر برنده حق است که آتش به هستی باطل می‏کشد، فارق حق و باطل ، ترازوی عدل ، خورشید حقانیت و غایت آمال انبیاست. غدیر جلوه‏ای از وجه الله ، معنای زندگی و شرافت آزادی، حکایت راستی و روایت درستی، معنای نماز و تأویل جهاداست
غدیر خم گرانبها ترین دستاورد و پیام رسالت بود که با فرمان خداوند متعال که حلقه وصل بین نبوت و امامت شد . اهمیت این رخداد مبارک و سرنوشت ساز تا بدانجا است که در منطق وحی تحقّق آن مایه ی اِکمال دین و سبب اِتمام نعمت و عدم تحقّق آن موجب ناتمام ماندنِ رسالت پیامبر قلمداد می شود.

در شرایطی که ائتلاف جهانیِ قدرت های استکباری و کانون های سلطه در تهاجم همه جانبه به اسلام انقلابی شکل تازه ای به خود گرفته است ضرورت دارد با تاسی به پیام غدیر و مدد گرفتن از سیره علوی راهبرد تازه ای را برای مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام به کار گیریم .

بر همگان روشن و مسلم است که اگر امت ، غدیر را پاس می داشت عاشورای مظلومیت و کربلاهای خون و شهادت پیش نمی آمد و خورشید امامت ، در محاق خلافت قرار نمی گرفت .
امروز جهان بیش از هر زمان دیگری خود را تشنه معارف علوی و نبوی می داند ورسالت سیراب کردن کام تشنگان معرفت علوی بیش از هر زمان دیگری بر دوش پژوهشگران ، نخبگان و دانشگاهیان سنگینی می کند . لذا باید تلاش شود تا پیام علوی در همایش سیره علوی هنرمندانه و هوشمندانه به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال داده شود .
غدیر وظیفه سنگین دیگری را نیز بر دوش غدیریان می گذارد .پیامبر اکرم (ص) فرمودند : باید این پیام را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان برسانند .نسل به نسل و زمان به زمان تا هیچ کس را بهانه ای نباشد که من از غدیر بی خبر و بی اطلاعم . هفتمین همایش سیره علوی این رسالت خطیر را دارد که که دریچه هر دلی و پنجره هر اندیشه ای را به گلستان زیبا و خوشبوی غدیر بگشاید تا در سایه این هدایت همگان به راه تابناک الهی رهنمون شوند و از سقوط در گمراهی ها نجات یابند.
ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاشهای ماندگارو خداپسندانه برگزار کنندگان هفتمین همایش سیره علوی از فراهم کردن بستر ی برای عرض ارادت به ساحت آن یگانه دهر ، امید است تا بتوانیم یاد و نام آن حضرت را توتیای چشم کرده و خود را به سیره و منش آن بزرگوار نزدیکتر سازیم .
قطعاً برگزاری این همایش در استان لرستان و بزرگداشت یاد و نام آن امام همام فضای مدارس ،دانشگاهها و استان ما را به عطر معنونیت آن حضرت معطر کرده و از دریای کلامش سیراب خواهد کرد
گفتنی است که بیش از 150مقاله به مرحله نهایی این همایش راه یافتند که پس از داوری 27 مقاله به عنوان مقالات برتر پذیرفته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار