عضو انجمن میکروب شناسی ایران در گفت و گو با پانا تاکید کرد:

ضرورت اجرای دستورالعمل برخورد با بیماران دارای علائم آنفلوآنزا

عضو انجمن میکروب شناسی ایران بر لزوم اجرای دستورالعمل برخورد با بیماران دارای علایم بالینی آنفلوانزا تاکید و راه های پیشگیری از این بیماری را تشریح کرد.

کد مطلب: ۴۳۵۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

مهدی قیامی راد در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: بیماران مبتلا به آنفلوانزای H۱N۱ که علائمی از قبیل هیپوکسی، خلط خونی، اسهال و استفراغ، خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری را دارند باید فورا بستری شوند و اولین دوز داروی ضد آنفلوآنزا را دریافت کنند و ویزیت اورژانس آنکال عفونی برای آنها درخواست شود.

وی با بیان این که این بیماری در حال حاضر واکسن پیشگیری ندارد، تصریح کرد: مصرف داروهای مسکن و تب بر، استفاده از مرطوب کننده های هوای اتاق یا دوش آبگرم برای التیام گلودرد و سرفه از جمله اقداماتی است که با انجام آنها می توان از علائم این بیماری خلاصی یافت.

دکتر متخصص میکروبیولوژی، بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان، ساکنین آسایشگاه ها و کارکنان آن، افراد مبتلا به بیماری های مزمن، زنان باردار، کودکان و نوجوانان شش ماهه تا ۱۸ سال را افراد در معرض خطر این بیماری عنوان کرد.

وی افزود: راه اصلی انتقال این بیماری تماس مستقیم با انسان، حیوان و محیط آلوده است و افرادی که بیش از ۱۵ دقیقه در فاصله کمتر از یک متر با بیماران قرار دارند، افرادی که در مقابل عطسه یا سرفه بیماران قرار داشته باشند وافرادی که دستشان با سطوح آلوده به قطرات تنفسی بیماران برخورد داشته باشند و سپس چشم، بینی و یا دهان خود را با همان دست لمس کرده باشند به عنوان گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.

قیامی راد، شستشوی دست ها و رعایت آداب تنفسی را مهمترین راه های پیشگیری بیماری آنفلوانزای A عنوان کرد و گفت: بعد از ورود ویروس عامل بیماری به بدن مدت زمانی طول می کشد تا علائم بیماری بروز کند و این مدت از دو تا ۱۰ روز متغیر است و علایم بیماری به طور معمول شامل تب، سرفه، و تنفس مشکل می باشد اما طیف علائم از حالت بدون علامت تا بیماری تنفسی حاد شدید متغیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار