مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پانا خبر داد:

افزایش قیمت بلیط هواپیما شایعه است

مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی هر گونه افزایش بلیط هواپیما را تکذیب کردند و تصمیم گرفته اند تا پایان ماه صفر هیچ افزایشی در نرخ بلیط نداشته باشند .

کد مطلب: ۴۳۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد سعید شرفی ، در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه هر گونه افزایش نرخ بلیط های پروازی پس از ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شایعه است ، گفت: شرکت های هواپیمایی هر گونه افزایش بلیط هواپیما را تکذیب کردند و تصمیم گرفته اند تا پایان ماه صفر هیچ افزایشی در نرخ بلیط نداشته باشند .

مدیرکل حوزه ی ریاست روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد :بر مبنای پیگیری های به عمل آمده ، نتیجه ی نظارت و بررسی های ما طی روزهای اخیر نشان می دهد که براساس اعلام شرکت های هواپیمایی نرخ مسیرهای پروازی افزایشی نداشته است ، البته تخلفاتی نیز در مسیرهای پرتردد صورت گرفته است که در حال پیگیری است .همچنین به چارتر کنندگان نیز تذکراتی در این خصوص داده شده است.

وی نرخ بلیط هواپیما را در مسیر تهران- شیراز 200 تا 260 هزار تومان ، تهران - تبریزرا از 100 تا صدو 38 هزار تومان ، تهران -اصفهان را از 100 تا صدو 24 هزار و سه تومان ، تهران - ارومیه را از 130 تا صدو 44 هزارو هشت هزار تومان و تهران -زاهدان را دویست و 69 هزار و نه تومان عنوان کرد.

شرفی همچنین گفت: بلیط تهران- مشهد نیز با نرخ 200 تا دویست و 40 هزار تومان ، تهران -اهوازنیز از صدو 30 هزارتومان تا صدو 64 هزار تومان عرضه شده است . در عین حال تهران - بندر عباس 300 هزار تومان و تهران - شیراز نیز صدو 35 هزارتومان به مسافران فروخته شده است .

وی با اظهار اینکه مطابق تكلیف قانونی مندرج در بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه كشور
آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما باید یكسال پس از آغاز برنامه اجرایی می شد ، گفت: تاكنون بعلل متعددی این طرح معطل باقی مانده بود و در سال گذشته سازمان هواپیمایی كشوری در گام نخست اقدام به متنوع نرسازی نرخ بلیت هواپیما كرد و پس از یكسال مطالعه دقیق كارشناسی و دریافت مجوز از شورایعالی هواپیمایی به تكلیف قانونی خود عمل كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار