معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

بر بوفه‌های مدارس نظارت می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هرگونه تخلف در بوفه‌های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز قابل پیگیری است.

کد مطلب: ۴۳۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه، سلمان محمدی با بیان اینکه دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان در کلیه مدارس اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش آموزان و تامین بخشی از انرژی مورد نیاز آنها در ساعاتی که در مدرسه می‌گذرانند، است.
محمدی با بیان اینکه بوفه‌های کلیه مدارس تحت نظارت مستقیم آموزش پرورش قرار دارند، گفت: در مدارسی که مربی بهداشت دارند، بوفه‌ها تحت نظارت مربیان بهداشت هستند و در بقیه مدارس نیز مدیران مدارس نظارت بر کار بوفه‌ها را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه عرضه مواد خوراکی غیرمجاز در بوفه مدارس ممنوع است، گفت: در کلیه مدارس لیست اقلام فروش مجاز و غیرمجاز به همراه شماره تلفن‌هایی درج شده که در صورت بروز هرگونه تخلف سریعا با متخلفین برخورد می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک، نوشابه‌های گازدار و... در بوفه مدارس ممنوع است، گفت: هرگونه تخلف بوفه‌های مدارس در خصوص فروش مواد خوراکی غیرمجاز قابل پیگیری است.
محمدی افزود: عرضه خوراکی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که علامت استاندارد داشته و نشانی کارخانه، تاریخ تولید و انقضای معتبر بر روی آن درج شده باشد و در فهرست اقلام غیرمجاز در بوفه مدارس نباشد، در بوفه مدارس مجاز است.
محمدی عرضه خشکبار، میوه‌های خشک و انواع مغزها شامل گردو، بادام زمینی، بادام هندی، پسته، کشمش، نخودچی و... را در بوفه‌های مدارس مجاز دانست و گفت: عرضه انواع کیک، کلوچه و بیسکویت سبوسدار و غنی شده نیز در بوفه مدارس مجاز است.
وی گفت: لقمه‌های سالمی مثل لقمه‌های حاوی نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و گوجه فرنگی و نان و کره و عسل در صورتی که شرایط بهداشتی تهیه در مدرسه را داشته باشند قابلیت عرضه در بوفه مدارس را دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: نوشیدنی‌هایی همچون دوغ بدون گاز، آبمیوه‌های طبیعی، ماءالشعیر و آب معدنی در فهرست نوشیدنی‌های مجاز عرضه در بوفه مدارس قرار دارند.
محمدی با بیان اینکه عرضه انواع پفک، چیپس، یخمک و نوشابه‌های گاز دار (بجز ماءالشعیر)، انواع سوسیس، کالباس، سالاد اولویه و فلافل در بوفه مدارس ممنوع است، گفت: همچنین عرضه انواع لواشک و آلوچه‌های فاقد پروانه بهداشتی، آبنبات‌هایی که به سقف دهان می‌چسبند و آب میوه‌های حاوی اسانس و آدامس‌ها در بوفه مدارس غیرمجاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار