سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان راهکارحل مشکل کمبود نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان درگز گفت: سیاست بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان راهکار حل مشکل کمبود نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۴۳۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید جوادحسینی در جلسه ی شورای اداری شهرستان درگز با گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید دانش آموز در کشور گفت: جوان ترین شهید جوان کشور شهید پرویز اجدو از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان درگز است.
وی دو بخش مهم اجرایی و مدیریتی در آموزش و پرورش وپرورش را جوانان و بانوان عنوان کردوگفت:73درصد مدیران آموزش وپرورش استان در دولت تدبیر و امید زیر چهل سال وجزو نیروهای جوان وتوانمند وبا استعدادمی باشند.
وی با بیان اینکه فقط ده درصد سازمان ها از استراتژی های راهبردی استفاده می کنند، گفت: توفیقات متکی به استراتژی های سازمانی باید نه تنها در آموزش وپرورش بلکه درتمام ادارات احیا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص تلاش برای اجرای صحیح عدالت آموزشی در کشور گفت: 8.7درصد دانش آموزان کل کشور در استان خراسان حضور دارند که با گسترش مدارس شبانه روزی و توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه که ما به اشتباه آنها را دانش آموزان استثنایی عنوان می کنیم باید تلاش نماییم تا بیش از پیش به عدالت آموزشی در سطح استان دست یابیم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه 5برابر دانش آموز معمولی هزینه دارند، گفت: با کمک عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی محقق می شود.
حسینی در ادامه وجود 7مجتمع با 9هزار دانش آموزدارای نیاز های ویژه در سطح استان را کمک به رویکرد عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت:طرح کمک به خدمات اجتماعی و تلاش برای مناطق کم تر توسعه یافته و دور افتاده از طرح های خدمات آموزشی با هدایت آموزش و پرورش است.
وی افزود: در استان خراسان رضوی24هزار دانش آموز مستمندبا اجرای طرح خرید خدمات آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.
حسینی در ادامه گفت: با تخصیص بیشتر سهیمه از بوم برای بوم در دانشگاه فرهنگیان در تلاشیم تا کمبود نیرو جبران گردد.
وی افزود: استخدام معلم فقط از طریق ورودی دانشگاه فرهنگیان است و مهر 95شاهد حضور اولین دوره فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مدارس هستیم که پس از 4سال تربیت و آموزش در دانشگاه فرهنگیان در بوم خود خدمت خواهند کرد.
حسینی با تاکید براینکه آموزش و پرورش توسعه پیدا نمی کند مگر با مشارکت های مردمی،گفت: 32آموزشگاه غیردولتی در درگز نشان از تلاش و مشارکت بخش خصوصی در جهت ارتقای آموزش برای عدالت اجتماعی است.
وی با بیان اینکه مهندسی کنکور برای ارتقای کنکور است، گفت:رشد ده درصدقبولی در کنکور سراسری، دوبرابرقبولی در رشته های تاپ پزشکی از موفقیت درکنکور سراسری است.
حسینی با این عنوان که از آموزش وپرورش از آفات تک ساحتی بودن رنج می برد،گفت: باید دانش آموزان در بستر تعلیم وتربیت به ساحت های ششگانه اموزش و پرورش دست یابند.
وی گفت: پس از انقلاب، آموزش و پرورش به سوی تک ساحتی شدن پیش رفته است که با اجرای سند تحول بنیادین با شش ساحتی شدن آموزش و پرورش شاهد ارتقای آموزش وپرورش خواهیم بود.
حسینی گفت: دانش آموز باید برای تمام ساحت ها و جریان های متفاوت تربیت شودتا مثلت طلایی شخصیت انسان با سه ضلع عطرت، قران و نمازشکل بگیرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و دینی موفقیت های چشمگیری در عرصه مسابقات و المپیادهای کشوری و جهانی داشته است،گفت:با تکیه بر کلیدواژه قنات که مجموعه سیاست های دینی و اخلاقی موردنظر ما را در دل خود جای داده است و توجه به قرآن، نماز،امام شناسی و توسعه ی فرهنگ ایثار وشهادت در آن خلاصه می شود توسعه اقدامات دینی و پرورشی در آموزش و پرورش را در دستورکار قرار داده ایم.
حسینی با تبریک روز دانشجو بویژه به دانشجومعلمان گفت: امروز جایگاهی که در اختیار ماست حاصل خون هزاران شهید است که ما برآن تکیه کرده ایم و باید مسئولیت خود را به نحو احسنت در درگاه الهی انجام بدهیم.
وی بااینکه در کنار مجمع خیرین مدرسه یار را در کنار مجمع خیرین مدرسه ساز را ایجاد کردیم گفت: که برای تمرین و آموزش و حرکت در مسیر کمک به همنوعان و وقف تصمیم داریم مجمع خیرین دانش آموز را نیز در استان ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار