در آستانه هفته دانشجوو برای دومین سال متوالی ؛

کنگره شهدای دانشجو و مدافعان حرم در اردبیل برگزار شد

برای دومین سال متوالی و در آستانه هفته دانشجو کنگره 54 شهید دانشجو و مدافعان حرم در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دردومین گنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و مدافعان حرم اهل بیت (ع) در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در آینده نه چندان دور اینترنت جای خود را به آلترنت خواهد داد که با سرعت بسیار بالا ، دسترسی آسان ، مجانی و غیر قابل کنترل می باشد.

وی گفت: امروز عصر شبهه حتی در بدیهیات است که دشمنان و در راس آنها آمریکا به ترویج برنامه های ضد اخلاقی و ضد دینی می پردازند که باید در این زمینه آگاهی های لازم در اختیار استفاده کنندگان به وی‍‍‍ژه نوجوانان و جوانان قرار بگیرد.

عاملی بیان کرد: دانشجویان و نیروهای نخبه باید هوشیاری لازم را داشته و با گسترش برنامه های فرهنگی منسجم و با معرفی دستاوردهای شهدای گرانقدر نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه اردبیل همچنین تغییر رفتار و اندیشه های اسلامی و ایرانی را نخستین هدف استکبار از توافق هسته ای دانست و گفت: تنها راه نجات کشور اقتدار اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی است تا دشمن به اهداف پلید خود نرسد.

وی افزود: به رغم گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران امروز دنیا به اقتدار و عظمت ایران اعتراف می کند ، طوری که نماینده یکی از کشورهای 1+5 می گوید آنچه برای ما غیر قابل تحمل است نشستن ایران مانند یک ابرقدرت در میز مذاکره است و ملت ایران این همه عزت و شکوه را مدیون شهدا هستند.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به اینکه 500 سال کشور ما عقب نگهداشته شده است بیان کرد: بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به کشور جبران عقب ماندگی 500 ساله و به دست آوردن استقلال و آزادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای والامقام دانشجو و شهدای مدافعان حرم یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی در جامعه است گفت: دستگاه های مربوطه باید در گسترش برنامه های فرهنگی و یادواره های شهدای والامقام کوشا باشند.

عاملی اظهار داشت: مقام تقوا ، علم ، هدایت و شهادت از مهم ترین مقام هایی است که خداوند بزرگ در قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده و این مقام ها نزد خداوند متعال بسیار ویژه و استثنا بوده و ما باید در ترویج و شناساندن فرهنگ این مقام ها در جامعه تلاش مستمر داشته باشیم.

وی افزود: شهدا به درجه ای می رسند که انسان های عادی قادر به درک آن نیستند و محضر خداوند را بدون پرده و حجاب درک کرده و روزی و رزقشان چیزی است که فقط در شان خداوند است.

عاملی با اشاره به کمالات و درجات شهدا بیان کرد: شهدا به کمال انقطاع رسیده اند و رسیدن به کمال انقطاع کار هر کس نیست ، بلکه باید آنقدر صیقل یابی و از خود بگذری تا بتوانی به آن عظمت و عزت برسی.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین اظهار داشت: جاذبه تفکر امام حسین (ع) بزرگترین اجتماع مذهبی دنیا را در کربلا برپا کرد و حضور 27 میلیون زائر و عاشق حضرت امام حسین (ع) از سراسر دنیا همگان را متحیر کرد.

امام جمعه اردبیل افزود: امسال مراسم اربعین حسینی در عراق در امنیت کامل برگزار شد که نشان از عشق و ارادت مسلمانان و شیعیان جهان به امام حسین (ع) و یاران با وفایشان داشت.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه افرادی نیست که فقط دکمه های تریبون مجلس را روشن و خاموش کرده و به این و آن نگاه کند بلکه مجلس نیازمند افرادی کاردان ، شایسته و معتقد به نظام بوده که دارای مهارت در معماری اقتصادی کشور را داشته باشد.

عاملی گفت: هم اکنون افرادی برای ورود به مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند که جای تاسف دارد و مراکز علمی استان باید برای شناسایی ویژگی های مثبت نامزدهای مجلس تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی افزود: البته مردم نیز باید در انتخاب وکلای خود هوشیار باشند تا بهترین انتخاب را در مهم ترین رویداد اجتماعی کشور داشته باشند تا صندلی مجلس در اختیار اصلح ترین نامزد انتخاباتی قرار بگیرد تا به آرمان های مهم و اساسی کشورمان در تدوین و اجرای قوانین کارساز و توانمند دست پیدا کنیم.

وی پایبند و وفادار بودن به شعارهای انقلاب ، مصالحه و معامله نکردن با آرمان های انقلاب و انتخاب بهترین و اصلح ترین برای مراکز تصمیم گیری و حفظ کرامت انسانی را انتظار شهدا از نسل جدید ذکر کرد. پخش نماهنگ ، شعر خوانی ، خواندن نامه فرزند شهید حرم ، مداحی و تجلیل از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های این کنگره بود.

گفتنی است: شهید جعفر محمدقلیان نیز ، از جمله شهدای دانشجویی است که پس از حضور متوالی درمناطق عملیاتی جنوب وغرب کشور در عملیات کربلای 5 در منظقه خونین شامچه براثر اصابت ترکش خمپاره به چانه وبدن به فیض عظیم شهادت نایل آمد. وی قبلا نیز درعملیات والفجر چهار مجروح گردیده بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار