عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

نمایش دیجیتال در جشنواره فجر باعث بالاتر رفتن كیفیت فیلم ها می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اکران فیلم ها به شکل دیجیتال در جشنواره فیلم فجر گفت: نمایش دیجیتال در جشنواره فجر باعث بالاتر رفتن كیفیت فیلم ها می شود.

کد مطلب: ۴۳۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ سید علی طاهری در مورد بحث کیفی گرایی در اکران فیلم ها گفت: در زمینه نیروی انسانی که بخواهد در این بخش فعالیت کند کارگردان های مستعد زیادی داریم و با توجه به اینکه رشد فیلم ها نسبت به سال های اول انقلاب بسیار متفاوت شده است باید به این نکته توجه داشته باشیم که در منطقه در مورد فیلم هایمان حرفی های زیادی برای گفتن داریم اما با این وجود ضعف ها را هم باید در نظر بگیریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: در مورد بحث کیفیت باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بخش های تخصصی که بر فیلم ها نظارت می کنند سازو کاری مشخص تعریف کنند تا از فیلم های سینمایی ما ارزیابی دقیقی شود و مشخص شود که کم بودن کیفیت زمینه اش دار کجا است. آیا افرادی با توانایی بالا بوده و به آنها کم توجهی شده است یا اینکه کیفیت فیلم ها از ابتدا به همین شکل بوده است.

طاهری با بیان اینکه تصور می کنم اگر سامانه ارزیابی دقیقی در شناخت هنرمندانی که می توانند در این زمینه حرف داشته باشند و آثار آنها ارزشمند بوده است، وجود داشته باشد، توضیح داد: باید بررسی شود که آیا این ها امکان لازم برای ارائه آثارشان را داشته اند زیرا تصور می کنم اطلاعات تخصصی در این زمینه را وزارت ارشاد و یا نهادهای خارجی ارزیابی دقیقی داشته باشند و نکته دیگر این است که بگوییم نیروی انسانی خوب بوده اما امکانات کافی نبوده است و موجب پایین آمدن کیفیت شده است که در اینصورت باید با وزارت ارشاد تعامل بیشتری داشت تا این ضعف های سخت افزاری را در زمینه با فراهم کردن امکانات لازم برای بهبود کیفیت فیلم ها از بین برد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت : من معتقدم در این بخش سه نهاد می توانند با برگزاری جلسات مختلف به نقاط مشترکی برسند. نهاد هایی که متعلق به نظام است یکی وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی دیگری حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و دیگری صدا و سیما است که این سه مجموعه کارهای مربوط به ارزیابی فیلم ها را باید انجام دهند. رصد کنند و برنامه ریزی کنند تا با برنامه های بیشتر ضعف ها را از بین ببرند تا به این شکل به کیفیت مطلوب تری برسیم.

طاهری در مورد مواردی که باید در این دوره از جشنواره به آن توجه داشت خاطرنشان کرد: در سال های گذشته که جشنواره برگزار شد چه در اکران و چه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه نکاتی در مورد کیفیت فیلم ها و فیلمنامه ها گفته شده است بنابراین امسال انتظار می رود نگاه جامعی به نقدهایی که مطرح شد داشته باشیم ضمن اینکه به دو بخش توجه شود یکی ضعف ها و دیگری قوت ها می باشد در جشنواره ای که پیش رو داریم انتظار می رود نقاط قوت جشنواره پر رنگ تر شود ضمن اینکه در مورد ضعف ها صحبت هایی زیادی شد و جنجال هایی را در صدا و سیما و رسانه ها مطرح شد. ضمن اینکه باید از مسئولان جشنواره تشکر کرد انتظار می رود درباره محتوای فیلم ها توجه بیشتری شود و نگاه سلیقه ای که در جشنواره های قبلی حاکم بود را در جشنواره جدید کم کنند.شنیده شده فیلم ها امسال به صورت دیجیتال نمایش داده می شود که اقدام بسیار خوبی است زیرا باعث می شود کیفیت فیلم ها بالاتر رود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار