رئیس کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد:

لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی را خارج از نوبت به نتیجه می رسانیم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به موضوع انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: شهرهای نامزد پایتخت شدن همدان، خمین، سمنان و پرند بوده و مجلس برای تعیین تکلیف این مساله به دولت دو سال مهلت داده است.

کد مطلب: ۴۳۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، امیر خجسته در جمع خبرنگاران، از افتتاح و بهره‌برداری ترمینال حجاج فرودگاه همدان تا 22 بهمن امسال خبر داد و اظهار کرد: قدمت فرودگاه همدان به 80 سال می‌رسد بنابراین از سال 84 تا 90 اعتبار هزینه شده برای آن 9 میلیارد تومان بود تا بدین ترتیب امروز هواپیمای پهن پیکر بتواند در آن به پرواز درآید و از حج و پروازهای خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای برقراری موارد ذکر شده نزدیک به 40 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در گذشته فرودگاه، ترمینال حجاج و برج مراقبت نداشت اما خوشبختانه با تامین اعتبار 21 میلیارد تومانی طی سال‌های 94 و 95 این امکانات در فرودگاه ایجاد می‌شود که در صورت اتمام تا 22 بهمن ترمینال حجاج به بهره‌برداری می‌رسد در غیر این صورت سال آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

دولتی‌ها میلی به اجرای اصل 44 قانون اساسی ندارند

وی با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور، خاطرنشان کرد: اجرای این اصل در دولت گذشته و فعلی ابلاغ شده اما دولتی‌ها به ویژه دولت گذشته میلی به اجرای آن ندارند.

کلانشهر و پایتخت تاریخ و تمدن بودن همدان تنها در حد اسم است

وی در ادامه گفت: کلانشهر و پایتخت تاریخ و تمدن بودن همدان تنها در حد اسم است و در سطوح ملی چیزی مشاهده نشده و اعتباری برایش درنظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه دولت هر کجا دچار مشکل شده بودجه فرهنگی را آنجا هزینه کرده است، افزود: احقاق حق همدان عزم ملی می‌خواهد.

وی از قضاوت درباره مدیران فرهنگی استان با توجه به تحریم‌ها و اوضاع بد اقتصادی و عدم اختصاص بودجه به این بخش ممانعت کرد و گفت: در حال حاضر حقوق کارمندان این حوزه از مالیات پرداخت می‌شود و نمی‌توانیم برای تخصیص اعتبار فشار وارد کنیم.

وی در خصوص تیم پاس نیز گفت: از عملکرد برخی مسئولان که یکسری مسائل را رعایت نکردند رضایت ندارم، بحث فوتبال در سطح کشور پشت پرده‌های افتضاحی دارد که اگر اصلاح نشود اتفاق بدی می‌افتاد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان باید تیم پاس را حفظ کنند، تصریح کرد: باید افرادی در تیم به کار گرفته شوند که اهل معامله و دلالی نبوده و پاک عمل کنند تا تیم رشد کند در غیر این صورت وقوع اتفاقات بدی را شاهد خواهیم بود.

مهلت دو ساله مجلس به دولت برای انتقال پایتخت

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: شهرهای نامزد پایتخت شدن همدان، خمین، سمنان و پرند بوده و مجلس برای تعیین تکلیف این مساله به دولت دو سال مهلت داده است.

وی همچنین به تصویب طرح لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات به صورت یک فوریتی اشاره کرد و افزود: این لایحه باید به صورت دو فوریتی به تصویب می‌رسید، اما یک فوریتی به تصویب رسید و سعی می‌کنیم طرح را خارج از نوبت با حضور وزارت کشور، اطلاعات و ... به نتیجه برسانیم تا به این دور از انتخابات مجلس برسد.

وی گریزی به تغییر استاندار زد و ادامه داد: تغییر و تعیین تکلیف استانداران با وزیر کشور است و به طور حتم در آستانه انتخابات کسی را جابجا نمی‌کند.

وی به تشکیل دادگاه ویژه، حبس و جریمه برای برخورد با متخلفان فضای مجازی از طریق قوه قضائیه اشاره و عنوان کرد: نرفتن به مجلس را به تضییع حقوق مردم ترجیح می‌دهم.

وی تصریح کرد: آیا مبارزه با مفاسد اقتصادی کمتر از برجام است؟ از قوه قضائیه می‌خواهیم در مبارزه با مفاسد اقتصادی برخورد ضعیفی نداشته باشد.

خجسته با بیان اینکه فردی ارزشی و ولایت‌مدار هستم و در قالب گروه و جناح خاصی جا نمی‌گیرم، اظهار کرد: مخلص هر حزبی که حرف حق بزند هستم اما زمانیکه در قالب حزب می‌رویم نمی‌توانیم ضعف‌ها را بیابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار