ساخت بزرگترین مرکز شبیه سازی حیوانات جهان در چین

چین از راه اندازی بزرگترین مرکز جهانی شبیه سازی حیوانات در شهر «تیان جین» واقع در شمال کشور و با فاصله ای نزدیک به پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۱۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

ایرنا نوشت:

چین از راه اندازی بزرگترین مرکز جهانی شبیه سازی حیوانات در شهر «تیان جین» واقع در شمال کشور و با فاصله ای نزدیک به پایتخت خبر داد.
قرار است در این مرکز شبیه سازی برخی از دام ها از جمله گاو و گوسفند و همچنین برخی از انواع سنگ های ویژه پلیس و شماری دیگر از حیوانات تولید شود.
برخی از گزارش ها نیز حاکیست که مسوولان این مرکز در تلاشند تا بیش از یک میلیون گوساله را در سال به روش های شبیه سازی در این مکان تولید کنند.
انتظار می رود که فعالیت رسمی این مرکز از سال آینده میلادی (2016) آغاز شود اما کارهای تحقیقاتی مربوطه توسط کارشناسان و پزشکان نهایی شده است.
شرکت «بویا لایف» چین که ساخت مرکز را بر عهده دارد، اعلام کرده که برای راه اندازی این مجموعه علمی 31 میلیون و 300 هزار دلار اختصاص یافته است.
«شو شیائوچون» مدیر اجرایی شرکت چینی در این باره می گوید، مرکز فوق فعالیت های خود را سال آینده با ظرفیت اولیه 100 هزار جنین گوساله در سال آغاز می کند و سپس این ظرفیت را به بیش از یک میلیون خواهد رساند.
این شرکت همچنین توافقنامه ای را برای ساخت بزرگترین کارخانه شبیه سازی جهان با شرکت ژنتیک «بویا ژن» امضا کرده است و بر اساس گزارش شین هوا، ساخت آن را مشترکا با آکادمی بین المللی پزشکی و زیست محیطی تیان جین و بنیاد کره ای «سوآم» دنبال خواهد کرد.
کارخانه مذکور دارای آزمایشگاهی به وسعت 15 هزار متر مربع، یک مرکز شبیه سازی حیوانی، بانک ژن و تالار نمایشگاهی علوم و آموزش خواهد بود.
چین بر این باور است که فن آوری شبیه سازی حیوانات برای آینده دنیا ضرورت دارد و با ساخت چنین مرکزی می توان به توسعه این فن آوری که مورد توجه کشورهاست، مساعدت کرد.
افزون بر این حامیان این طرح این اقدام را برای حراست از دام های اهلی و استمرار حیات گسترده تر آنها ضروری می دانند.
بنیاد کره ای «سوآم» که در این پروژه مشارکت دارد در سال 2004 ادعا کرد موفق به تولید نخستین جنین شبیه سازی شده انسان شده است. پس از آن مدیر این شرکت به عنوان یک قهرمان ملی تحسین شد اما در سال 2006 این شرکت متهم می شود که در تحقیقات خود ملاحظات اخلاقی را نادیده گرفته و فریبکاری کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار