آشنایی با آسیب‌های فضای سایبر منجر به کاهش وقوع جرایم اینترنتی است

خبرگزاری پانا:سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: شناساندن آسیب‌های فضای سایبری، عاملی برای کاهش وقوع جرایم در فضای تولید و تبادل اطلاعات به شمار می‌آید.

کد مطلب: ۴۳۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سرهنگ علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در جلسه شورای سیاست گذاری مناطق آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پیشگیری، رصد و تشخیص، مقابله و پی‌جویی را از جمله وظایف اصلی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا است.

سرهنگ نیک نفس در ادامه گفت: جرم یک نوع ضرر و ضربه اجتماعی است که قانون آن را مستحق مجازات می‌داند، جرایم اینترنتی به فعالیت هایی اطلاق می‌شود که در آن کامپیوتر، تلفن و سایر عناصر تکنولوژی برای اهداف نامشروع مانند سرقت، کلاهبرداری و غیره به کار برده شوند.

وی در ادامه چند ثانیه‌ای بودن زمان ارتکاب جرم، تعدد مکانی جرم در فضای سایبر و تعداد زیاد بزه دیدگان در این جرایم را از ویژگی‌هایی منحصر به فردی عنوان کرد که باعث شده جرایم فضای سایبری از جرایم کلاسیک جدا شوند.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در خاتمه گفت: شناساندن، اطلاع رسانی و آگاه سازی آسیب‌های فضای سایبر، از عوامل مهم در کاهش وقوع جرایم به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار