فرمانده مرزبانی ایلام:

بازارچه كوله بری در مرز مهران آغاز به كار می كند

خبرگزاری پانا : فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: بازارچه كوله بری(چمدانی) در مرز بین المللی مهران آغاز به كار می كند.

کد مطلب: ۴۳۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس شهرستان مهران ، لطفعلی پاكباز افزود: با شروع بكار بازارچه كوله بری، مرزنشینان می توانند تا سقف 20 میلیون ریال كالا بدون پرداخت عوارض، وارد یا صادر كنند.

وی ادامه داد: با پیگیری های مسوولان در استان های واسط عراق و ایلام و همكاری مرزبانان برای ایجاد بسترهای لازم جهت تحقق احداث بازارچه موقت در مهران، در هفته های آینده فعالیت بازارچه كوله بری مهران آغاز می شود.

سرهنگ پاكباز گفت: با این اتفاق خوشایند، مرزنشینان می توانند تا عمق 15 كیلومتری مرز انواع كالا وارد یا صادر كنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه فقر سرچشمه بسیاری از مشكلات اجتماعی و امنیتی است، این بازارچه می تواند در برقراری بهتر امنیت در مرزها نقش بسزایی داشته باشد.

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: ایجاد این بازارچه در افزایش رونق اقتصادی استان بویژه مرزنشینان بسیار موثر است.

راه اندازی بازارچه مرزی و توسعه تجارت كوله بری در مهران یكی از مهمترین برنامه هایی است، كه اجرای آن برای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی میان دو استان ایلام و واسط عراق ضروری است.

استان واسط عراق با مركزیت شهر 500 هزار نفری كوت در همسایگی شهرستان مهران استان ایلام قرار دارد.

به گفته وی پایانه مرزی مهران هم اینك كانون فعالیت های صادراتی و اقتصادی این دو استان همسایه است، كه روزانه نزدیك به یك هزار خودرو حامل كالای صادراتی محموله خود را برای ارسال به عراق در آنجا تخلیه می كنند.

افزون بر این در بخش مسافری این پایانه مرزی هر روز بیش از پنج هزار زائر ایرانی و عراقی به شهرهای مذهبی و سیاحتی دو كشور رفت و آمد می كنند.

وی یاد آور شد : همچنین انواع كالای ایرانی از جمله مصالح ساختمانی، خودرو، میوه و تره بار و ساخته های فلزی و صنعتی در بخش بازرگانی پایانه مرزی مهران به كشور عراق صادر می شود.چ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار