رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

تصادفات در جاده‌های استان اردبیل تا 20 درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان اردبیل به نسبت سال گذشته 20 درصد کاهش یافته که از این لحاظ استان اردبیل جزو استان‌های شاخص کشور است.

کد مطلب: ۴۳۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل، سید حجت فتاحی در نشست با جمعی از خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: با اقداماتی که پلیس در یک سال اخیر در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات رانندگی انجام داده و همچنین افزایش ایمنی و انضباط در عبور و مرور، میزان تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های استان اردبیل کاهش یافته و جالب اینجاست که در جاده‌های پرتردد و مرگبار استان همچون اردبیل، مشگین‌شهر و سرچم رقم این تصادفات به حداقل رسیده است.

وی با یادآوری اینکه پلیس همچنان با احساس مسئولیت در پاسگاه‌ها، قرارگاه‌ها و محورهای مواصلاتی مراقبت‌های خاص خود را انجام می‌دهد تا تلفات جاده‌ای به حداقل برسد، تصریح کرد: با آغاز فصل زمستان طرح‌های پلیس راه در جاده‌های استان اردبیل نیز از اواخر این ماه آغاز می‌شود و تلاش جدی بر این است تا 15 فروردین سال آینده در قالب طرح زمستانی و نوروزی پلیس راه بتواند ایمنی ترددها را در مسیرها و محورهای مواصلاتی فراهم کند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از 115 نفر جان خود را در تصادفات فوتی از دست داده و آمار مصدومان نیز به کمتر از 230 نفر رسیده است، گفت: هم در آمار تصادفات جرحی و هم فوتی با یک کاهش متفاوتی در میزان جرایم و تخلفات رخ داده مواجه هستیم.

فتاحی افزود: پلیس مراقبت‌های لازم را به ویژه از رانندگان خودروهای سنگین اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون‌ها برای سلامت جسمی و روحی انجام می‌دهد و در صورتی که علائم مثبتی از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را مشاهده کند قطعاً با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ به هیچ وجه تلاش ما بر این نیست تا مأمورانمان در مسیرها و جاده‌ها تنها به جریمه کردن بسنده کنند بلکه در قدم اول راهنمایی و سپس رعایت قوانین رانندگی درست مد نظر و مورد توجه پلیس راه استان است.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر شش پاسگاه ثابت و 14 پاسگاه سیار در جاده‌های استان اردبیل فعالیت می‌کنند، اضافه کرد:‌ در محور اردبیل ـ سرچم نیز تلاش بر این است تا با همکاری حمل و نقل و پایانه‌های استان پلیس راه احداث و راه‌اندازی شود.

وی، مجهز شدن جاده‌های استان را به تجهیزات کنترلی و نظارتی نظیر دوربین‌های تصویری، سرعت‌سنج و همچنین رصد دقیق تخلفات ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز، گفت: تا زمانی که خانواده‌ها و مدارس در فرهنگسازی ترافیک ورود پیدا نکنند، ما نمی‌توانیم مشکلات و نارسایی‌هایمان را برطرف کنیم.

فتاحی افزود: حوادث ناشی در جاده‌ها به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات است و تنها با برخورد قهری نمی‌توانیم با حادثه‌سازان برخورد کرده و یا آنها را تنبیه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار