هم‌زمان با سراسر کشور ؛

مانورسراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد

هم‌زمان با سراسر کشور هفدمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان اردبیل با شکوه وجلوه خاصی برگزار شد

کد مطلب: ۴۳۰۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل. صابر سپهری مدیر کل آموزش و پرورش استان در جریان برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله وایمنی در مدرسه راهنمایی تیزهوشان آموزش وپرورش ناحیه ی 2اردبیل افزود: مانور زلزله و ایمنی در مدارس با هدف آموزش راه های آمادگی در برابر زلزله به دانش آموزان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کشورمان روی گسل زلزله واقع شده است، گفت: در این خصوص لازم است مردم آمادگی کامل داشته و از آموزش های لازم در زمینه مقابله با زلزله در زمان وقوع بهره مند شوند.

سپهری بیان کرد: در این مانور قسمت های ایمن مدرسه به دانش آموزان شناسانده شده و حرکت های ایمن در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی گفت: با اینکه در حین زلزله واقعی تمام آموخته های فرد فراموش می شود ولی آموزش های عملی در مواقع بروز زلزله می تواند کارساز باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد : تمرین های عملی مستمر می تواند در آموزش و یادگیری بهتر روش های مقابله با زلزله موثر باشد.

سپهری با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است، افزود: در این مدارس هیچ دانش آموزی تحصیل نمی کند و برای بازسازی و یا تخریب تخلیه شده اند.

وی بیان کرد: در برخی شهرستان های استان از جمله خلخال، مشگین شهر و بیله سوار چندین مدرسه قدیمی وجود دارد که نوسازی و رسیدگی به این مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار