سفر ابتکار به پاریس برای شرکت در اجلاس سران تغییرات آب و هوایی

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران تغییرات آب و هوایی عازم پاریس شد.

کد مطلب: ۴۳۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ابتکار ضمن حضور در اجلاس COP 21، برنامه ملی و سهم ایران در مشارکت جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را مطرح می کند.

معاون رئیس جمهور کشورمان دوشنبه شب و پس از پایان اجلاس سران به ایران باز می گردد، اما هیات کارشناسی ایران بر اساس برنامه مشخص شده، برای دستیابی به توافق مورد بحث فعالیت خواهد کرد.

ایران از جمله کشورهایی است که افزایش دما و خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی، اثرات منفی بسیاری بر آن داشته است.

گفتنی است، در دو دهه گذشته تغییرات آب و هوایی موجب مرگ بیش از 600 هزار نفر و ضرر اقتصادی حدود یک هزار میلیارد دلاری به کشورهای مختلف شده است.

طبق اعلام سازمان ملل، طی این مدت به طور میانگین سالانه 335 فاجعه مرتبط با آب و هوا اتفاق افتاده که نسبت به ده سال پیش از آن، دو برابر شده است.

تاکید دانشمندان بر ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از فجایع اقلیمی، همچنین رسیدن به یک توافقی عملی در این مورد طی نشست جهانی پاریس، به دلیل همین تاثیرات منفی است.

براساس گزارش سایت محیط زیست، 30 نوامبر سران بیش از 150 کشور جهان در پاریس گرد هم می آیند تا به راه حلی اساسی برای مقابله با گرمایش و تغییرات آب و هوایی زمین دست یابند. این اجلاس در بخش کارشناسان، وزرا و سازمان‌های غیردولتی 195 کشور به مدت 11 روز فعالیت خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار