مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی:

توسعه خدمات دولت الکترونیک مهمترین هدف ایجاد دفاتر پیشخوان دولت است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بسط و توسعه خدمات دولت الکترونیک، کاهش تصدی گری و کوچک سازی دولت، تسریع در ارائه خدمات به مردم، جلوگیری از ارتباط مستقیم مردم با کارمندان و کاهش فساد اداری از مهمترین اهداف ایجاد دفاتر خدمات پیشخوان دولت است.

کد مطلب: ۴۳۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، غلامرضا فتح آبادی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی، افزود: رعایت شئونات اسلامی و اداری، حفظ و حراست از اسناد و مدارک مردم از مهمترین وظایف این دفاتر به شمار می آید.

وی ادامه داد: کارگروه استانی خدمات پیشخوان دولت با تأسیس و فعالیت 113 دفتر در استان مرکزی موافقت کرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: به منظور ارزیابی از نحوه ارائه خدمت به مردم امسال، از 33 دفتر پیشخوان دولت در خصوص رعایت ساعت کاری، نصب تعرفه ها، برخورد با ارباب و رجوع و نحوه نگهداری اسناد و مدارک به صورت میدانی بازدید به عمل آمده است.

رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان مرکزی نیز گفت: قیمت پایین ارائه خدمات به مردم و درآمد کم این دفاتر، مهمترین دلیل کاهش انگیزه و ایجاد برخی از مشکلات برای این دفترها و کارمندان آنها است.

احمد آقاباقری افزود: تمام دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان مرکزی به علت مشکل های مالی برای پرداخت حقوق کارمندان و ایجاد برخی از خدمات رفاهی با مشکلاتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: محرمانه ترین فعالیت که صدور اسناد هویتی افراد است در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود ولی برخی از دستگاه ها برای برونسپاری و واگذاری ارائه خدمات خود از طریق این دفاتر خودداری می کنند و به دنبال ایجاد برخی از دفتر های تک کاره هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان مرکزی اظهار داشت: این دفترها با 24 تا 25 دستگاه همکاری دارند که هرکدام با درگاه متفاوتی فعالیت می کنند که نیاز است برای تسهیل خدمات دهی به مردم این فعالیت ها از طریق یک درگاه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار