استاد دانشگاه بیرجند

شعر و شاعری از دیدگاه اسلام جایگاه بلندی دارد

استاد دانشگاه بیرجند با بیان این مطلب که شعر وشاعری از دیدگاه اسلام جایگاه بلندی دارد گفت : شعر دارای دو جایگاه حق و باطل است که شعر در جایگاه باطل مدافع استکبار و در جایگاه حق به دنبال خدا طلبی و طلب خداست.

کد مطلب: ۴۲۹۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگار آموزش و پرورش پانا از خراسان جنوبی ، محمد بهنام فرصبح امروز در اولین سوگواره کشوری شعر عاشورایی با بیان اینکه شعر وشاعری از دیدگاه اسلام جایگاه بلندی دارد ، اظهارداشت: : شعر دارای دو جایگاه حق و باطل است که شعر در جایگاه باطل مدافع استکبار و در جایگاه حق به دنبال خدا طلبی و طلب خداست.



وی ادامه داد: در اشعار ما مناجاتهایی وجود دارد که انسان می تواند با خدا راز و نیاز کند و در زمان پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار به شعر و شاعری اهمیت زیادی داده شده است.



استاد دانشگاه بیرجند با بیان این مطلب که فردوسی، مولوی و حافظ شاعران خدا جو و خدا طلب هستند، افزود: فردوسی 30سال حتی اموال و دارایی خود را برای رسالت فرهنگی که بر دوش داشت می فروشد تا رسالت خود را به سرانجام برساند.



این استاد دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شعرای حق طلب و خداجوی در مقابل مستکبرین متحمل عذاب ها، شکنجه ها و حتی از دست دادن جان خویش مانند فرخی یزدی می شدند، گفت: انسان به وسیله علم می تواند آن را در راه خیر و یا بد استفاده کند.



وی با اشاره به اینکه ادبیات و شعر فارسی بر اشعار آیینی و دینی تاکید فراوانی دارد گفت : شعر آیینی و دینی از گذشته در ادبیات ما جایگاه ویژه ای داشته است و اخیرا این اشعار را طبقه بندی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار