رئیس سازمان غذا و دارو به پانا خبر داد؛

سهم بالای قاچاق مکمل‌های ورزشی به کشور/ آغاز همکاری با وزارت ورزش

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص با اشاره به قاچاق داروهای مکمل به کشور گفت: سهم واردات مکمل های ورزشی به صورت قاچاق در کشور بالاست.

کد مطلب: ۴۲۹۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

رسول دیناروند در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه بخشی از داروهای مکمل و بدنسازی به صورت قاچاق به کشور وارد می شود، اظهار داشت: متأسفانه بخشی از فرآورده‌ های قاچاق در حوزه سلامت است. در حوزه بدنسازی مکمل هایی که ممنوعیت دارد به صورت قاچاق به کشور وارد می شود.


رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: البته مکمل های ورزشی دارای بازار داخلی است اما متأسفانه بازهم از مبادی قاچاق وارد کشور می شود که در این زمینه اقدامات جدی انجام شده است. به طوری که زمینه تولید داخل و هم به صورت واردات از منابع معتبر فراهم کردیم.


وی در ادامه اضافه کرد: همچنین با وزارت ورزش نیز در زمینه مکمل های ورزشی همکاری خودمان را آغاز کردیم و به طور جدی به دنبال این هستیم که فضای باشگاه های ورزشی عاری از این مکمل ها شود و فضا به گونه ای باشد که کسی به دنبال این فرآورده های قاچاق نرود.


معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه قاچاق برای کشور هزینه دارد، گفت: متأسفانه بیشترین ضرر قاچاق در حوزه سلامت به مردم وارد می شود که باید جلوی آن گرفته شود. ما به دنبال این هستیم که این فرآورد‌ه ‌ها از شبکه قاچاق جدا شود و به شبکه تامین مکمل‌ های رسمی واگذار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار