در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

انتقادبه سهم سه درصدی زنان درمجلس/موافق حضور زنان از هر دو طیف هستم

فائزه هاشمی با اشاره به اهمیت حضور زنان در مجلس گفت: تلاش می کنیم حداقل ۳۰ درصد سهمیه حضور زنان در مجلس را بگیریم.

کد مطلب: ۴۲۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

فائزه هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص افزایش سهمیه زنان در مجلس اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب آخرین مجلس ۳۰ نماینده زن از حدود ۱۶۰ نماینده داشتیم و در حال حاضر در بدترین وضعیت قرار داریم ۹ نماینده زن از ۲۹۵ نماینده یعنی سهم زنان از مجلس ۳ درصد است.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه باید برای افزایش سهم حضور زنان در مجلس تلاش کرد ، گفت: حضور زنان، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در حیطه مدیریتی کلان کشور از جمله مجلس شورای اسلامی بسیار اهمیت دارد، البته با توجه به اینکه بنده نگرش اصلاح طلبی دارم ترجیح میدهم خانم های اصلاح طلب بیشتر باشند اما در نهایت حضور زنان از هر دو طیف بسیار مهم است.

هاشمی در ادامه با اشاره به ارایه لوایحی که به ضرر زنان از سوی نمایندگان زن مطرح می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه طرح هایی از سوی نمایندگان زن به ضرر جامعه بانوان ارایه می شود، البته نمایندگان مرد نیز کاری برای زنان نکردند.

وی با بیان اینکه گرفتن سهمیه حضور زنان در مجلس اهمیت دارد ، گفت: بیش از سی سال از انقلاب اسلامی گذشته و حضور نمایندگان زن روز به روز کمتر شده، الان به جایی رسیدیم که فکر می کنم دریافت سهمیه بسیار اهمیت دارد یعنی باید به دنبال سهمیه ۳۰ درصدی حضور زنان در مجلس باشیم چرا که زنان پنجاه درصد جمعیت کشور هستند و باید سهمیه آن ها مشخص باشد.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم حداقل ۳۰ درصد سهمیه حضور زنان در مجلس را بگیریم. حرکت هایی در این زمینه در حال شکل گیری است که ما مفید ارزیابی می کنیم و گام های خوبی برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار