مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خبرداد:

دوره های ترویجی بهداشت وپرورش دام وطیور،ویژه زنان روستایی برگزارمی شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی از برنامه ریزی به منظور برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی ویژه زنان روستایی در موضوعات مختلف مرتبط با دامپزشکی با هماهنگی اداره کل دامپزشکی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۲۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان شمالی،مهردخت قوپرانلو با اشاره به اینکه زنان روستایی و عشایری پرورش دهندگان نسلهای مولّد آینده هستند، افزود:دختران بسیاری در مناطق روستایی و عشایری تواناییهای بالقوه جهت تولید محصولات غذایی را دارند و با توجه به اینکه نقش اصلی و اساسی در پرورش فرزندان را مادران روستایی بر عهده دارند، لازم است در مرتبه نخست مادران روستایی از سطح بالایی از معلومات و آگاهیها بهره مند باشند.
وی افزود:اداره کل دامپزشکی استان نیز در این راستا آمادگی خود را برای برگزاری این دوره های آموزشی با محوریت اصول پرورش و نگهداری از دام و طیور بومی، بهداشت فرآورده های خام دامی و نیز بیماری های مشترک بین حیوانات و انسان برای بانوان روستاهای استان اعلام کرده است.
وی بیان داشت: دوره های آموزشی و ترویجی مزبور با هدف افزایش سطح دانش و معلومات فراگیران، کمک به ارتقای بهداشت عمومی جامعه روستایی استان و ارتقای توانمندی های آنان طرح ریزی شده و با هماهنگی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مقرر شده است، کلاس های یادشده با همکاری دهیاران مناطق موردنظر برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار