تفاهم همکاری دانشگاه تبریز با دو دانشگاه کشور ایتالیا امضا شد

دانشگاه تبریز و دانشگاه های باسیلیکاتا و آلدو مورو کشور ایتالیا در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی مشترک امضا کردند.

کد مطلب: ۴۲۸۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه ها در راستای همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در 14 ماده به امضای طرفین رسید.
محمدرضا پورمحمدی، تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و تبادل نظر علمی، ارایه تسهیلات برای شرکت استادان و محققان طرفین در گردهمایی ها، همایش ها و هم اندیشی های علمی بین المللی، گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و پروژه های تحقیقاتی مشترک را از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک عنوان کرد و افزود: دو طرف نسبت به مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی، میکروفیلم و نرم افزارهای ریانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری اقدام خواهند کرد.
به گفته وی، طرفین نسبت به تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل و نیز شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی مقدمات لازم را فراهم می کنند.
رییس دانشگاه تبریز، حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر را از دیگر مفاد این تفاهم همکاری بیان کرد و یادآور شد: در همین راستا دانشگاه تبریز برای آموزش دانشجویان دانشگاه های کشور ایتالیا از جمله دانشگاه باسیلیکاتا و آلدو مورو باری در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی اقدام خواهد نمود.
بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه به امضای دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و دکتر میشل گرکو، رییس دانشگاه باسیلیکاتا و دکتر پاترونی گریفی، نماینده رییس دانشگاه آلدو مورو باری رسید.
دانشگاه تبریز هم اکنون با بیش از 50 دانشگاه معتبر خارجی از جمله دانشگاه های ایتالیا، ترکیه، فرانسه، مالزی، آذربایجان و ... قرارداد همکاری دارد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار