استاندار یزد:

حماسه اربعین حسینی نگاه جهانیان را به ایران معطوف می کند

استاندار یزد گفت: زوار ایرانی و به‌ویژه یزدی در حماسه اربعین امسال حضور چشمگیری دارند که با بروز ویژگی‌های فرهنگی کشورمان توسط آنان، نگاه جهانیان به جمهوری اسلامی ایران معطوف می‌ شود.

کد مطلب: ۴۲۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از یزد، دومین جلسه ستاد عتبات عالیات ویژه مراسم اربعین با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و اعضای این ستاد در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم اقدامات انجام‌شده توسط اعضای ستاد را قابل‌تقدیر دانست و افزود: ضرورت دارد در بحث بیمه زوار اقداماتی صورت گیرد که امیدواریم در فرصت باقی‌مانده این مهم به نتیجه برسد.

سید محمد میرمحمدی تأمین امکانات رفاهی زوار ایرانی و به‌ویژه زوار یزدی را در ایام اربعین حسینی ضروری دانست و تأکید کرد: اینکه پس از اربعین حسینی موکب‌های یزدی به ارائه خدمات خود ادامه دهند امری مطلوب است و از حجم خروج یک‌باره کاروان‌ها از مرز و ترافیک بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند.

استاندار یزد نقش صداوسیما و رسانه‌های گروهی را در هرچه بهتر برگزار شدن این حماسه جهانی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه تعامل و همکاری، نظم و آموزش‌های پزشکی و درمانی قبل از چنین سفرهایی، ازجمله نکاتی است که صداوسیما می‌تواند با ساخت و پخش برنامه‌های کیفی مؤثر واقع شود.

ثبت‌نام 31 هزار یزدی برای سفر به کربلا

در ابتدای این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت استان بابیان اینکه در استان یزد بیش از 31 هزار نفر برای شركت در مراسم روز اربعین در کربلا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: نفراتی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند به دفاتر زیارتی مراجعه و نسبت به تكمیل مدارك خودشان اقدام كنند در غیر این صورت اسامی آن‌ها از سامانه حذف خواهد شد.

«علی‌اصغر شریفی» تأکید کرد: آخرین‌مهلت ثبت‌نام برای زائرین روز سه‌شنبه 3 آذرماه است وکسانی كه متقاضی ثبت‌نام هستند می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://samah.haj.ir اقدام کنند.

وی در پایان گفت که تاکنون ویزای 14 هزار نفر از شهروندان یزدی برای سفر به عراق صادرشده است و این روند با سرعت قابل قبولی ادامه دارد.

زائرین قبل از سفر واکسن «آنفولانزا» و تب «مننژیت» تزریق کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیز در این جلسه با توجه به فصل سرما و امکان ابتلای زائرین به بیماری، از زوار کربلای معلی خواست تا نسبت تزریق واکسن «آنفولانزا» و تب «مننژیت» اقدام کنند.

پارسائیان تأکید کرد: هلال‌احمر استان یزد آمادگی دارد در كلیه شهرستان‌ها اقدام به تزریق واكسن «آنفولانزا» و «مننژیت» نمایند.

گفتنی است در این جلسه هریک از اعضای ستاد به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار