به پاس تلاش در جهت احداث بیش از ۲۵۰ مدرسه

مراسم نکوداشت عطا احمدی سردار مدرسه‌سازی استان کرمان برگزار شد

مراسم نکوداشت پهلوان عطا احمدی سردار مدرسه‌سازی استان کرمان هم زمان با اول آذر ماه سالروز تولد ایشان در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس خواجه نصیر‌الدین‌ طوسی برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان، در این آیین سید"محمود دعایی" مدیر مسوول موسسه اطلاعات، "محسن جلال‌پور"رییس اتاق بازرگانی ایران، "مرضیه گُرد"معاون وزیر آموزش و پرورش، "علیرضا رزم‌حسینی" استاندار کرمان، دکتر"حافظی" رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، "عباس دبستانی" شاعر کرمانی، "محمدعلی کریمی" و سید"حسین مرعشی" استانداران سابق کرمان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل سابق و فعلی آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان حضور داشتند .
در این همایش از پته منقش به نام عطا احمدی که توسط"حقیقی" هنر مند کرمانی دوخته شده بود، تابلوی خوشنویسی به خط استاد"محسنی‌راد"، همچنین مجسمه عطا احمدی ساخته"مجید امینی ‌روش"، تابلوی رنگ روغن سردار مدرسه‌سازی استان اثر استاد"یزدان‌پناه" و همچنین تمبر یادبود وی رونمایی شد .
به علاوه، از سه جلد کتابی که پیرامون زندگی و خاطرات عطا احمدی به نگارش درآمده است رونمایی شد و قرار است بزودی کار دو جلد دیگر نیز به اتمام برسد، ضمن اینکه ترانه‌ای در وصف عطا احمدی از سروده های دکتر"افشین یداللهی با آهنگسازی پیروز ارجمند" و ارکسترسمفونیک تهران نیز توسط "رضا بیجاری" خواننده جوان کرمانی اجرا شد .
یادآوری می‌شود: عطا احمدی که متولد اول آذرماه 1315 در کوهپایه کرمان است تاکنون علاوه بر درمانگاه حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، سرای سالمندان و...، 250 مدرسه در استان کرمان احداث کرده و 40 مدرسه را به نام شهدا نامگذاری کرده است .
وی همچنین مدارسی را به نام پدر و مادر و همسر خود ساخته است و حتی خانه محل زندگی خود را نیز به بنیاد نیکوکاری حضرت ابوالفضل(ع) تبدیل کرده و به نام همسرش مرحوم"زهرا عراقی" نامیده است .
پهلوان عطا احمدی بارها به عنوان معلم نمونه انتخاب شده است و حتی هدیه‌ای که از سوی آیت‌الله"هاشمی رفسنجانی"رییس جمهور وقت دریافت کرده را وقف بنیاد نیکوکاری حضرت ابوالفضل(ع) کرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار