50 درصد افراد مبتلا به فشار و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: مردم به راحتی می‌توانند با انجام یک چکاپ ساده از بیماری خود مطلع شوند.

کد مطلب: ۴۲۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمانشاه، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: افراد به راحتی می‌توانند با خود مراقبتی از بروز 80 درصد بیماریها پیشگیری کنند.

دکتر حسین بیگلری با بیان اینکه خودمراقبتی مجموعه اقداماتی است که به حفظ سلامت انسان کمک می‌کند، گفت: این اقدامات می‌تواند شامل تحرک و انجام ورزش مناسب، داشتن تغذیه درست، عدم استعمال دخانیات، کاهش مصرف نمک و شکر و انجام آزمایشات دوره‌ای چکاپ با تجویز پزشک و با توجه به شرایط جسمی و سنی فرد باشد.

وی افزود: همچنین خود مراقبتی مجموعه اقدامات در خصوص تناسب اندام و کاهش وزن و توده بدنی (BMI) و نیز مصرف برخی مکمل‌های ضروری بدن مانند ویتامین D را نیز شامل می‌شود.

بیگلری اظهار کرد: آموزش مهارت‌های بهداشتی در خصوص نحوه کنترل استرس و پیشگیری از افسردگی نیز بخشی از اقدامات خودمراقبتی هستند.

این مسئول با ضروری دانستن انجام چکاپ دوره ای، گفت: انجام چکاپ از دوران کودکی در خصوص آگاهی از میزان چربی خون، فشار خون، قند خون و تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی و کلیوی ضروری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند که با انجام یک چکاپ ساده بیماری آنها قابل تشخیص است و می‌توانند کنترل‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

بیگلری خاطرنشان کرد: همچنین زنان از سن 30 سالگی به بعد باید در خصوص برخی بیماریها مانند سرطان سینه و مردان نیز از سن 40 سالگی به بعد در خصوص بیماری‌‎های مردان از جمله سرطان پروستات آگاهی لازم را داشته و آزمایشات مربوطه در این زمینه را انجام دهند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه زنان به مراتب بیشتر از مردان خودمراقبتی دارند، گفت: متاسفانه مردان به دلیل مشغله کاری و نداشتن آگاهی لازم، نسبت به سلامت خود بی‌اهمیت هستند.

وی بر ضرورت انجام خودمراقبتی تاکید کرد و افزود: چنانچه افراد خودمراقبتی لازم را انجام دهند به راحتی می‌توانند از بروز 80 درصد بیماری‌ها پیشگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار