˝کتاب گردی˝ مردم، مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ری

جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ری همزمان با بیست و سومین دوره هفته کتاب، همراه بامردم به کتابفروشی های این شهرستان سر زدند.

کد مطلب: ۴۲۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای استان تهران، در این اقدام فرهنگی که با عنوان «طرح کتاب گردی» همزمان در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، مسوولانی از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان ری حضور داشتند.

مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این بازدید بر اهمیت کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: بسترسازی در حوزه کتابخوانی فقط تولید و توزیع کتاب نیست،بلکه باید سعی کرد که اذھان مردم به سمت کتابخوانی ھدایت شود.

وی با اشاره به توسعه تکنولوژی و استفاده گسترده مردم از فضای مجازی یادآور شد: اگر چه تکنولوژی تا حدودی توانسته است به فرھنگ مطالعه کمک کند و دسترسی به منابع مطالعاتی را راحت تر و سریعتر کند ولی کتابخوانی به سبک سنتی ھیچگاه فراموش نخواھد شد و ھمچنان کارکرد خود را خواھد داشت.

علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری نیز در این بازدید اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیازمند تعامل سازنده بین سازمانهای فرهنگی است.

وی افزود: برنامه های مشارکتی و هم افزایی امکانات در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی، از نتیجه مطلوب تری برخور دار است.

سید عباس عطارد ،مدیر کتابفروشی انجمن اسلامی معلمان شهرستان ری نیز در این بازدید از مشکلات حوزه نشر گفت و تغییر ذائقه مردم را از عوامل کاهش سطح مطالعه بر شمرد.

/خبرنگار: اشواق رباع/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار