کودها هم کد دار می شوند/ سموم چینی در سفره ایرانی

مدیرعامل کارخانجات کودهای کشاورزی گفت: ثبت شماره کود به منظور سلامت محصول ، سلامت جامعه ، بهبود تغذیه گیاهی و برخورد با متخلفان این امر است.

کد مطلب: ۴۲۶۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

داریوش رضایی مدیر عامل اتحادیه کارخانجات کودهای کشاورزی در خصوص ثبت شماره کودهای کشاورزی اظهار داشت: موسسه تحقیقات خاک و آب ، ثبت کودهای کشاورزی را بطور جدی در برنامه کار خود قرار داده به گونه ای که همه کودهایی که در کشور عرضه می شوند باید در تاریخ 21 ابان ماه دارای شماره ثبت روی بسته بندی خود باشند.
وی افزود: ثبت شماره کودهای کشاورزی روی بسته بندی محصول به منظور سلامت محصول، سلامت جامعه ، بهبود تغذیه گیاهی و برخورد با متخلفان امر است.
رضایی با اشاره به واردات سموم از چین گفت: در واقع تنها ما یک سری مواد اولیه سموم را از چین وارد می کنیم و سپس متخصصان موسسه تحقیقات با فعل و انفعالاتی بر روی مواد اولیه سموم مورد نیاز را تهیه می کنند و به همین خاطر به سموم چینی احتیاجی نداریم.
مدیرعامل کارخانجات کودهای کشاورزی تصریح کرد: مده اولیه سموم بیشتر وارداتی هستند و از طرفی میزان جذب سموم چینی بیش از حد استاندارد است که متاسفانه به سبب تحریم ها در چند سال اخیر نسبت به واردات ماده اولیه سموم از چین مجبور بودیم که امیدواریم با لغو تحریم ها این مسائل و مشکلات برطرف شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار