جابری‌انصاری در واکنش به قطعنامه حقوق‌بشری ضدایرانی

ایران مخالف استفاده ابزاری از حقوق‌بشر علیه کشورهای مستقل است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه حقوق بشری صادره از سوی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود مخالف هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل است.

کد مطلب: ۴۲۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حسین جابری‌انصاری افزود: ایران از این‌که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل یک بار دیگر دستاویز سیاست گزینشی برخی کشورها قرار گرفته است ابراز تاسف می‌کند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، بهترین راه ارتقاء و حمایت واقعی از حقوق بشر را پیگیری رهیافت گفت‌وگو و تعامل سازنده می‌داند و معتقد است بهترین ساز و کار بررسی وضعیت حقوق بشر در همه کشورهای جهان ساز وکار یو پی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل است که مبتنی بر اصل برابری، احترام، جهان‌شمولی و گفت‌وگو و همکاری سازنده بین همه کشورها بدون هیچ تبعیضی است.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم اسلامی و انسانی و اصول قانون اساسی، تلاش در جهت ارتقای حقوق بشر را از مهمترین وظایف خود در برابر شهروندانش می‌شناسد، اما برای قطعنامه‌هایی که با انگیزه‌های سیاسی ارائه و تصویب آن نه بر اساس محتوا بلکه بر اساس جبهه‌بندی سیاسی کشورها و لابی‌های پنهان انجام می‌شود، ارزشی قائل نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار