طرح غربالگری پیشگیری از دیابت و پر فشاری خون در مدارس فارس آغاز شد

رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس گفت: با توجه به این که بیماری های دیابت و پر فشاری خون منشا بروز بسیاری از بیماری هاست از این رو طرح غربالگری پیشگیری از این دو بیماری در مدارس این استان آغاز شد.

کد مطلب: ۴۲۵۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، نادر معینی اظهار کرد: برای اجرای این طرح 800 مربی بهداشت و سلامت مدارس فارس، آموزش های لازم را فرا گرفتند تا وضعیت سلامت دانش آموزان را کنترل کنند.

رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستگاه سنجش فشار خون در بین مدارس این استان توزیع شده تا میزان فشار خون دانش آموزان اندازه گیری شود و چنانچه دانش آموزی مشکل پر فشاری خون داشته باشد به این انجمن معرفی می شود و پزشکان متخصص، روند درمان او را پیگیری می کنند.

معینی افزود: خانواده ها نیز باید برای تامین سلامت جامعه با مسئولان مدارس و آموزش و پرورش همکاری و در صورت ابتلای فرزندشان به بیماری دیابت یا پر فشاری خون، روند درمان او را دنبال کنند.

او گفت: در اجرای این طرح انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش این استان با یکدیگر همکاری دارند.

رئیس انجمن بیماران کلیوی فارس ادامه داد: پرفشاری خون و دیابت، زمینه ساز بیماری های کلیوی است و پیشگیری از این دو بیماری باید از سنین پایین شروع شود.

معینی بیان داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی وظیفه پیشگیری، درمان و مراقبت بعد از عمل پیوند بیماران کلیوی را بر عهده دارد و برای حفظ سلامت جامعه باید بیشترین نیرو بر موضوع پیشگیری متمرکز شود.

وی گفت: بیماران کلیوی که برای درمان تحت دیالیز قرار می گیرند، مشکلات زیادی را باید متحمل شوند و هزینه های سنگینی نیز برای خانواده های آنان در پی دارد.

معینی ادامه داد: متاسفانه بیماری دیابت که منشا بروز بیماری های کلیوی است به صورت خاموش فرد را درگیر و زمانی بروز می کند که مشکلات بیمار دو چندان شده است.

او بیان کرد: انجام معاینه های دوره ای،تغذیه سالم، داشتن تحرک و انجام فعالیت های ورزشی می تواند درارتقای سلامت جوانان و نوجوانان اثرگذار باشد و خانواده ها باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار