رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

نسخه الکترونیک؛ اقدامی موثر در جهت صرفه‌جویی مصرف دارو

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد نسخه الکترونیک گفت: این اقدام می‌تواند در صرفه جویی مصرف دارو بسیار موثر باشد.

کد مطلب: ۴۲۴۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رسول دیناروند گفت: نسخه الکترونیک یکی از اقدامات مهمی است که در سازمان غذا و دارو در حال انجام و پیگیری است.

وی افزود: در نسخه نویسی الکترونیکی به دنبال کار بزرگ‌تری هستیم و آن این است که تمام اصول راهنمای بالینی و راهنماهای تجویز و مصرف دارو در سامانه نرم افزار نسخه نویسی می‌تواند لحاظ شود. همچنین در این سامانه، حد دسترسی پزشکان مختلف، داروخانه‌ها، پیراپزشکان و غیره نیز می‌تواند ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: این اقدامی است که می‌تواند در صرفه جویی مصرف دارو بسیار موثر باشد و در نهایت اگر سامانه‌های رهگیری و ردیابی، کنترل اصالت و نسخه‌نویسی الکترونیک به یکدیگر وصل و به سامانه‌های بیمه نیز متصل شوند، فرآیند تجویز و مصرف دارو در کنار سامانه‌ای که تامین، توزیع و عرضه دارو را کنترل می‌کند، می‌تواند یک تصویر شفاف و روشنی برای سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوطه را درگیر کند و اینها اقدامات زیرساختی و اساسی است که در سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

دیناروند در ادامه گفت: کارهای جاری ما نیز که در سازمان غذا و دارو همواره مدنظر است، بحث تامین و تدارک دارو است که بدون وقفه صورت می‌گیرد. تقریبا دو سال است بحران دارویی را پشت سرگذاشته‌ایم، توانسته‌ایم آرامش بازار را حفظ کنیم، تعداد کمبوهای دارویی را مدیریت کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم که تعداد کمبودهای دارویی افزایش داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت در مورد کنترل قیمت داروها نیز اظهار داشت: در این زمینه نیز کماکان اقدامات اساسی صورت گرفته و در حال انجام است و کاهش هزینه بیماران نیز در اولویت است. همانطور که می‌دانید پرداختی بیماران صعب‌العلاج کنترل شده و اقداماتی صورت گرفته تا مشکلی در هزینه دارویی نداشته باشند.

دیناروند در پایان گفت: قیمت داروها در هر حال مدیریت شده و این کنترل قیمت نیز با جدیت در حال انجام است تا هیچ بیماری از لحاظ هزینه دارویی مشکلی نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار