در اردوهای راهیان نور باید به فضای مجازی توجه ویژه شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوهای راهیان نور حرکت فرهنگی عظیمی است؛ باید سعی کنیم تغییر رفتاری در دانش آموزان ایجاد کنیم تا فرهنگ ادبیات دفاع مقدس را به خانواده ها و هم دوره ای های خود منتقل کنیم.

کد مطلب: ۴۲۴۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور که در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور حرکت فرهنگی عظیمی است که با هماهنگی واحدهای ترابری، بودجه و اعتبارات، اعزام و افرادی که در میدان حضور دارند، باید سعی کنیم تغییر رفتاری در دانش آموزان ایجاد کنیم تا فرهنگ ادبیات دفاع مقدس را به خانواده ها و هم دوره ای های خود منتقل کنیم.

وی افزود: نگاه ما به اردوهای راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است و دفاع مقدس بخش موثری از تاریخ انقلاب است که زنده نگه داشتن آن می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی را حل کند.
کفاش خاطرنشان کرد: امسال حدود 100 هزار نفر به اردوهای عتبات عالیات اعزام می شوند که زیرساخت های آن نیز فراهم می شود و چند هزار مربی نیز به عتبات عالیات اعزام شده اند و اعتقاد داریم چنین حرکت هایی از 100 برنامه دیگر موثرتر خواهد بود و باعث می شود که یک اعتقاد قلبی و ثابت در ذهن و قلب دانش آموزان ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رایزنی هایی برای اهدای بن کتاب و خرید محصولات فرهنگی با وزیر ارشاد خواهیم داشت تا بتوانیم این حرکت عظیم فرهنگی را نیز غنا ببخشیم تا دانش آموزان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.
وی تصریح کرد: در زمینه جشنواره رهاورد سرزمین نور نیز باید بخش دانش آموزی با کمک اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش غنا پیدا کند و تنوع آن بیشتر شود تا بتوانیم کار را تقویت کنیم.
کفاش ادامه داد: بحث آموزش مدیران کاروان نیز حرکت بزرگی است که باید به صورت تربیت مدرس انجام شود و از هر استان 2 نفر به صورت متمرکز توسط مسئولان 2 بخش آموزش های ضمن خدمت داشته باشند و این نکته را در آموزش 4 هزار و 500 مدیر برای اجرای سند جامع نماز به خوبی مشاهده کردیم.
وی گفت: از راویان خبره کشور می توانیم استفاده کنیم تا آن ها در مراسم هایی مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، دهه مبارکه فجر و ایام مختلف برای دانش آموزان خاطراتی از دفاع مقدس نقل کنند تا آن ها برای اردوهای راهیان نور آماده شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آن چه که باید مورد توجه قرار گیرد فضای مجازی است اردوهای راهیان نور و حرکت های فرهنگی با ساختن نرم افزار و یا اپلیکیشن های موبایل برای دانش آموزان تاثیر فوق العاده ای دارد که نباید مقفول بماند از این طریق می توانیم عکس های تاثیرگذار و مطالب فرهنگی را به دانش آموزان بیاموزیم.
کفاش افزود: تشویق باید همواره سرلوحه کار قرار گیرد تا افراد با عشق و علاقه در زمینه این حرکت عظیم فرهنگی تلاش وافر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار