زنگ طرح معاینات غربالگری دانش آموزان در اسلامشهر نواخته شد

زنگ طرح معاینات و غربالگری رایگان دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان اسلامشهر با حضور پزشکان فرهنگی وبه صورت متمرکز در مدرسه شهید زین الدین دختران شهرستان نواخته شد.

کد مطلب: ۴۲۳۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران ،در این مراسم، حسن حبیبی پور ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهرخطاب به دانش آموزان گفت:در صورتی که دانش آموزانی شاد و سربلند بخواهیم ، میبایست به سلامت عزیزانمان توجه خاص داشته باشیم .

وی در ادامه افزود: گروه پزشکی و پیراپزشکی کارشناسی سلامت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر ، طی برنامه ریزی مدون بصورت رایگان اقدام به بررسی سلامت جسمی دانش آموزان دوره ابتدایی می نمایند و این معاینات و غربالگری را شامل، قلب و ریه، فشار خون، آنمی، تیروئید، صافی کف پاوشاخص توده بدن دانست .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در ادامه سخنانش، از تحت پوشش قرار گرفتن حدود 20000 نفر دانش آموز اسلامشهری خبر داد و خاطر نشان کرد، تمامی مدیران و مربیان بهداشت با همکاری یکدیگر و با همدلی و همزبانی ،میتواننددر شناسایی دانش آموزان نیازمند کمک کار باشند.

در بخش دیگری از این مراسم ، مهدی ایازی،سرپرست گروه پزشکی تیم غربالگری، نیز در سخنانی از اجرای معاینات کامل دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خبر داد و سعادت و خوشبختی دانش آموزان را در برخورداری آنان از سلامت کامل دانست.

شایان ذکر است ، در این برنامه که با هماهنگی کارشناسی سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر برگزار گردید ، دانش آموزان دبستان شهید زین الدین دختران شهرستان به اجرای برنامه های بهداشتی و فرهنگی پرداختند .

یاد آور میشود،در راستای اجرای طرح تغذیه و صبحانه سالم، در اکثر واحدهای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، یک وعده صبحانه بهداشتی با موادی ازجمله :گردو، سبزی ،پنیر و میوهبه دانش آموزان داده میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار