رونمایی از كتاب و گشایش نمایشگاه پیشكسوت نامدار نگارگری:

«مهر» عباس جمال پور در فرهنگستان هنر

رونمایی از كتاب«مهر» و نمایشگاه آثار نگارگری استاد عباس جمال پور، چهارشنبه 27 آبان در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۴۲۳۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، آیین رونمایی از كتاب «مهر»، مجموعه پژوهش‌ها، مقالات و همچنین تصاویر آثار نگارگری استاد عباس جمال پور، چهارشنبه 27 آبان ماه در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
كتاب «مهر»شامل مقالات، تفكرات و پژوهش‌های استاد جمال پور پیرامون هنرهای گوناگون و پیوندهای آن با هم است. همچنین در این كتاب تصاویر آثار نگارگری استاد جمال پور منتشر شده است.
در مراسم رونمایی این اثر ارزشمند هنری، استاد محمدعلی معلم دامغانی، استاد محمدباقر آقامیری، محسن فرشاد نیا، محمدعلی رجبی، استاد مجید مهرگان و استاد جواد بختیاری به سخنرانی پیرامون آثار هنری این هنرمند پیشكسوت می‌پردازند.
همچنین پس از رونمایی از كتاب، نمایشگاهی از 30 اثر نگارگری استاد جمال پور در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی- هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر گشایش می‌یابد.
عباس جمال پور هنرمند پیشكسوت نگارگری و فارغ التحصیل هنرستان کمال‌الملک با درجه ممتاز شاگردی در نزد استاد محمدعلی زاویه است. همچنین وی دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی سال 1388 نشان عالی تجسمی فجر را دریافت کرد و سالها داوری دوره‌های مختلف دوسالانه‌های نگارگری را برعهده داشته است. استاد جمال پور نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج کشور برگزار کرده است و بیش از 28 سال است در زمینه انرژی هنر، فلسفه هنر، هنر و سیاست، هنر درمانی، هنر و تبلیغات و مسایلی از این دست تحقیق و پژوهش می‌كند. ‏
علاقه‌مندان برای شركت در این مراسم می‌توانند چهارشنبه 27 آبان، ساعت 14/30 به تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(ع)، پایین تر از تقاطع طالقانی، شماره 1552 مراجعه نمایند.
برای دیدن پوستر این نمایشگاه اینجا كلیك كنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار