به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

مراقبت‌های پس از طلاق ویژه فرزندان در استان مرکزی اجرا می‎شود

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در فرزندان طلاق، مراقبت‌های پس از طلاق در استان مرکزی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۴۲۳۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، کیانوش امینی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ارائه خدمات در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از وقوع طلاق و آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج چند سالی است که برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.
وی افزود: آموزش و تدوین محتوا برای مهدهای کودک، مشاوره ژنتیک، مراقبت‌های پس از طلاق در مورد فرزندان همه و همه از موارد موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است اما این موضوعات چندعاملی است و تمام دستگاه‌هایی که به نوعی در این موضوعات دخیل هستند، باید حضور داشته باشند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: اینکه عموم مردم تصور می‌کنند خدمات سازمان بهزیستی بیشتر در حوزه توانبخشی افراد معلول است، به این سبب است که معلولیت‌ها بیشتر به چشم می‌آیند و برای مردم ملموس هستند اما فعالیت‌ و مداخله در حوزه مسائل اجتماعی یا مداخله در حوزه طلاق به چشم نمی‌آید چه بسا در این زمینه‌ها خدمات گسترده‌تر از خدمات توانبخشی باشد.
امینی بیان کرد: طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی بر نهاد خانواده تاثیر گذاشته و افراد درگیر با آن را در معرض دیگر آسیب‌ها قرار می‎دهد، پیشگیری و کاهش آن با توجه به ضرورتی که امروز احساس می‌شود در برنامه دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: طلاق، پیامدهای اجتماعی مانند فرزندان طلاق و تک والدین شدن نظام خانواده را در پی دارد، عدم پای بندی به هنجارهای اجتماعی عامل پیدایش آسیب اجتماعی است، آثار روانی و عاطفی که طلاق بر زوج‌ها دارد، سبب بروز مشکلاتی در جامعه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار