آغاز به‌کار «کمپین واکسیناسیون سرخک»

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آغاز به کار «کمپین واکسیناسیون سرخک» در جنوب شرق کشور به‌صورت رایگان از امروز به مدت دو هفته خبر داد.

کد مطلب: ۴۲۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محسن زهرایی با اعلام خبر آغاز به کار « کمپین واکسیناسیون سرخک در جنوب شرق کشور» با تاکید بر این که حذف بیماری سرخک از کشور از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، عنوان کرد: بر اساس اطلاعاتی که از طریق پایش و رصد بیماری سرخک در کشورهای همسایه به دست آمده است متوجه افزایش آمار ابتلا برخی از افراد به سرخک به ویژه در استان های جنوب شرق کشور شدیم.

وی با بیان این‌که منشاء تمامی موارد ابتلا به سرخک کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است، خاطرنشان کرد: در نتیجه نیاز به انجام یک عملیات تکمیلی سرخچه و سرخک در مناطقی که بیشترین ریسک بیماری سرخک را دارند، بود تا بتوان سطح ایمنی جامعه را به سرعت افزایش داد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان جنوبی، بیرجند در تمام استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جیرفت در تمام استان، دانشگاه علوم پزشکی بم در چند شهرستان عملیات اجرایی کمپین واکسیناسیون سرخک در جنوب شرق کشور را بر عهده دارند، گفت: در مجموع کودکان 9 ماهه تا 15 ساله 40 شهرستان شامل 2 میلیون کودک تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار می‌گیرند.

زهرایی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش در مدت زمان دو هفته از امروز 23 آبان ، مدارس ابتدایی و مقطع اول متوسطه در جنوب شرق کشور اقدام به ارائه خدمت واکسیناسیون می‌کند. همچنین تمام مراکز و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا آماده ارائه خدمات واکسیناسیون سرخک و سرخچه برای گروه هدف هستند.

وی با بیان این‌که در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان 200 مورد ابتلاء به سرخک مشاهده شده است، اظهار کرد: این آمار بیانگر افزایش چند برابری ابتلاء به سرخک در سیستان و بلوچستان است. در صورتی که بتوان با مشارکت مردم به پوشش صد در صدی واکسن سرخک دست یابیم در سال آینده هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در سراسر کشور نداریم.

زهرایی با اشاره به این‌که در صورتی که کودکی در گروه سنی یاد شده واکسن را دریافت کرده است با دریافت مجدد واکسن به ایمن سازی بیشتر دست می‌یابد، اظهار کرد: ممکن است به هر دلیل بدن کودک با دریافت واکسن سرخک واکنش ایمنی نشان نداده باشد، در نتیجه با دریافت مجدد واکسن ایمن می‎شوند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که عملیات کمپین سرخک و سرخچه در جنوب شرق کشور بدون در نظر گرفتن ملیت اجرا می شود، خاطر نشان کرد: تمام ایرانیان و غیرایرانیان حاضر در استان‌های ذکر شده به صورت رایگان در گروه سنی یاد شده واکسن را دریافت و یک کارت که بیانگر ایمن سازی در برابر سرخک و سرخچه با واکسن است به این افراد ارائه می‌شود. این کارت به منظور انجام پایش مناسب مدتی نزد افراد تحت پوشش واکسن باقی می‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار