نخستین عمل جراحی پیوند کلیه در زنجان انجام شد

با افتتاح و راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت الله موسوی، نخستین عمل جراحی پیوند کلیه روز جمعه در زنجان با موفقیت انجام شد.

کد مطلب: ۴۲۲۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، رئیس بخش پیوند بیمارستان آیت الله موسوی در این باره گفت: مصادف با هفته حمایت از بیماران کلیوی، با حمایت های ستادهای اجرایی داخل و خارج بیمارستان، توانستیم بخش پیوند کلیه را در این بیمارستان راه اندازی کنیم .

دکتر ایوب پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از قطب های دهگانه علوم پزشکی در کشور و در دسته دانشگاه های تیپ یک مطرح است .

وی با بیان اینکه این اولین پیوندی نبود که توسط اعضای تیم جراحی انجام می شد، تاکید کرد: هر یک از اعضای تیم که امروز در عمل پیوند حاضر بودند، هر یک در شهرهای دیگر تجربه عمل پیوند کلیه را داشتند و در زمان حاضر توانستیم با تشکیل تیم جراحی با نظارت دکتر ناصر سیم فروش رئیس قطب ارولوژی کشور، اولین پیوند کلیه را در شهر زنجان انجام دهیم .

پزشکی ادامه داد: این اتفاق را به فال نیک می گیریم و ان شاءالله بتوانیم درآینده خدمات بیشتری را برای بیماران انجام دهیم .

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی به کنترل فشارخون و اندازه گیری قند خون باید حساسیت داشته باشیم .

پزشکی تصریح کرد: با اندازه گیری فشارخون هر سه ماه یکبار، به راحتی می توان این دو بیماری را که زمینه ساز نارسایی های کلیوی است شناسایی و از ایجاد یا پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار