رشد علمی 30 درصدی دانشگاه بوعلی سینا همدان

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: این دانشگاه با چاپ مقالات علمی بیش از 30 درصد افزایش رشد علمی داشته است و در تحقیقات د انشجویی هم جایگاه خوبی دارد.

کد مطلب: ۴۲۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، منصور غلامی گفت: وظیفه انجام بخش علمی همایش میرسید علی همدانی به دانشگاه بوعلی سینا و اساتید دانشکده ادبیات محول شده است.
وی در رابطه با جایگاه دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: امسال این دانشگاه چهلمین سال تاسیسش را پشت سر گذاشت و جزء دانشگاه های مهم در سطح کشور است.
وی ادامه داد: در رده بندی اخیر وزارت علوم، دانشگاه بوعلی سینا، یازدهمین دانشگاه جامع کشور است که 12 هزار دانشجو دارد که 4 هزار و 500 نفر آن ها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند و 430 نفر هیئت علمی دارد که 30 درصد آن دانشیار و استاد تمام هستند.
غلامی افزود: با توجه به مجموعه فعالیت های علمی، این دانشگاه در جایگاه خوبی قرار دارد و جز دانشگاه های تاثیر گذار در علم جهان بوده و در ISI جایگاه هفتم را دارد و همچنین جز معدود دانشگاه هایی است که رشد علمی قابل توجهی را در سال 2014 داشته است.
وی در رابطه با چاپ کتاب های این دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی نشر کتاب های علمی از اساتید را با تیراژ بالا چاپ کرده است و 16عنوان مجله علمی پژوهشی معتبر دارد.
رئیس دانشگاه بوعلی بیان کرد: این دانشگاه در برنامه راهبردی اش تلاش دارد علاوه بر حفظ جایگاه، بتواند در ماموریت های خاص خودش را تجهیز و برنامه های مهم آتی را جدی تر دنبال کند.
غلامی گفت: ما در مباحث علوم انسانی نیاز به کار بیشتری داریم و به دنبال توسعه مرزهای دانش، سبک فناوری جدید و کاربری کردن علوم انسانی هستیم که باید ساختار و الگوی خاصی را به جوامع داخلی و خارج از کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید اساتید استعدادهای برتر با انگیزه ها و علاقه های جدی نخبه های موجود را به طرف علوم انسانی هدایت کنند و وقت آن رسیده که برای هدایت استعدادهای برتر به سمت علوم انسانی سرمایه گذاری کنیم.
وی افزود: درگذشته به عنوان مرجع علمی شناخته شده ایم و هنوز هم ما را به عنوان سابقه خوبی در بخش علوم به خصوص علوم انسانی می شناسند.
غلامی به حامیان این همایش اشاره کرد و گفت: استاندار همدان، دانشگاه پیام نو و شخصیت های علمی و فرهنگی حمایت های خوبی از این همایش کردند.
وی اظهار کرد: این همایش خوبی است چون دانشجویان با چهره میر سید علی همدانی آشنا می شوند و جای شکرگذاری دارد و امیدوارم بهره مندی کامل از این نشست ها نصیب ما شود و از نتایجی که از این همایش به دست می آید بهره کافی را ببریم.
/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار