کتابخانه کردن مدارس گامی به سوی ترویج فرهنگ کتابخانی است

مشاور امور جوانان مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت : طرح کتابخانه دار کردن تمام مدارس چند پایه ابتدایی استان بوشهر اغاز شد.

کد مطلب: ۴۲۰۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

عبدالمحمد شعرانی در گفتگو با خبرنگار پانا بوشهر گفت : امسال 237 مدرسه استان بوشهر کتابخانه دار می شود.

وی افزود :از آنجایی که مسئول کتابخانه کلاسی،معلم مربوطه و یا ارشد کلاس ( مبصر ) خواهد بود لذا از نظر نیروی انسانی و تامین نیروی کتابدار صرفه جویی خوبی خواهد شد.

شعرانی افزود: کتاب، همیشه در اختیار دانش آموز قرار دارد و معلم می تواند از تمامی فرصت های مناسب دانش آموان برای راهنمایی آنان به مطالعه صحیح استفاده کند ضمن اینکه معلم می تواند همواره در میزان مطالعه و نوع مطالعه دانش آموزان خود نظارت کافی داشته باشد و سیر مطالعاتی دانش آموزان را به مسیری مشخص هماهنگ سازد .

شعرانی تصریح نمود: وجود کتابخانه در کلاس به معلم این امکان را می دهد که دانش آموز را به روش های صحیح مطالعه و درست‌خوانی و استفاده مناسب از کتاب و کتابخانه راهنمایی کند.

مشاور مدیر کل امور جوانان استان بوشهر گفت : با توجه به اینکه کتابخانه کلاسی توسط خود دانش آموزان اداره می شود لذا برای اشاعه فرهنگ، مسئولیت پذیری میان نونهالان و دانش آموزان دوره ابتدایی بسیار مفید خواهد بود و دانش آموزان هر وقت که بخواهند می توانند با هماهنگی مسئول کتابخانه کلاسی از کتابهای مورد نیاز خود استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار