آیت‌الله ری شهری:

روحانیت از طریق رفتار و منش ،مبلغ اسلام و انقلاب باشد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: روحانیت به‌عنوان الگو و تجسم ایمان در میان مردم شناخته می‌شود، از این رو باید از طریق رفتار، منش و سیره زندگی، مبلغ اسلام، انقلاب و ولایت فقیه باشند.

کد مطلب: ۴۱۹۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای استان تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه وجود عقیدتی و سیاسی در نیروهای مسلح پدیده‌ای مختص به جمهوری اسلامی است که در هیچ نظام دیگری وجود نداشته و ندارد اظهار کرد:حکمت شکل‌گیری عقیدتی و سیاسی، تحکیم مبانی اعتقادی و انتقال آموزه‌های سیاسی اسلام به نیروهای مسلح است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: نخستین نکته‌ای که برای روحانیت در این سنگر باید مورد توجه قرار بگیرد راه‌های تقویت ایمان و اعتقاد در نیروهای مسلح و توجه به این پرسش است که چگونه می‌توان اعتقادات نیروهای مسلح را تقویت و تحکیم کرد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری عنوان کرد: آنچه نظام مقدس اسلامی از آن برخوردار است و دیگران فاقد آن هستند، سلاح ایمان است از این رو، هرچه اعتقاد نیروهای نظامی و انتظامی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، محکم‌تر باشد، دفاع آن‌ها در برابر دشمن موثرتر است.

وی در ارتباط با تقویت اعتقادات و ایمان نیروهای مسلح ضمن بیان اینکه اجرای برنامه‌های جاری فرهنگی و عقیدتی مثل برگزاری کلاس‌های اعتقادی و امام شناسی و امثال آن خوب و لازم است و اما کافی نیست، افزود: آنچه بیش از کلاس‌های اعتقادی و اخلاقی برای نیروهای مسلح موثر است، روش، منش و برخوردهای روحانیون و مسئولان عقیدتی و سیاسی در جامعه و با دیگران است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با استناد به روایتی از امام رضا (ع) گفت: کسی که می‌خواهد امام دیگران باشد، باید ابتدا نفس خودش را تعلیم دهد و قبل از تبلیغ زبانی با رفتار خود درس‌آموز دیگران باشد.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که در کارهای فرهنگی در سطح جامعه مهم است این است که در کارهای فرهنگی نباید از ابتدا توقع حداکثری از افراد داشته باشیم بلکه باید تلاش کنیم افراد متمایل به نظام و انقلاب را جذب کرده و این تمایل را در جذب به دین و ایمان و نظام اسلامی با رفتار و کردار خود به تدریج افزایش دهیم که این روش توسط پیامبر اکرم (ص) هم انجام می‌شده است.

آیت ا... ری شهری، با بیان اینکه در نیروهای مسلح ممکن است حساسیت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد، افزود: در اینکه افراد نسبت به اسلام و انقلاب علاقه پیدا کنند و یا از اسلام و انقلاب دل‌زده شوند، رفتار و برخورد روحانیون خیلی موثر است زیرا حتی یک رفتار نامناسب گاه می‌تواند تاثیرات بسیار بدی به همراه داشته باشد و برعکس آن یک رفتار خوب و حسن معاشرت موجب بیشتر علاقمند شدن به اسلام و ارزش‌های اسلامی باشد.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار