مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز:

آثار دومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در یکی از معابر اصلی شهر نصب میشوند

مدیرعامل سازمان زیباسازی از نصب آثار دومین سمپوزیوم مجسمه تبریز در یکی از معابر اصلی شهر طی روزهای آتی خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۹۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،اکبرامجدی با اعلام این خبرگفت: به منظور ایجاد مکانی مناسب جهت نصب مجسمه های سمپوزیوم دوم ، کارگروه کارشناسی تشکیل یافته و با بررسی مکانهای پیشنهادی ، بهترین مسیر را انتخاب نموده و هم اکنون در حال زیرسازی و احداث سکوهای بتنی جهت قرار دادن مجسمه ها هستیم .

وی با اشاره به نصب آثار سمپوزیوم اول مجسمه تبریز در جاده ائل گولی و تاثیرعالی این آثار بر جلوه بصری جاده ائل گولی اضافه کرد : طی سمپوزیوم اول 12 مجسمه با متریال سنگ، تراش خوردند که در طول مسیر جاده ائل گولی نصب گردیدند و ما در سمپوزیوم دوم با افزایش چند برابری مجسمه ها ، تعداد آثار سنگی را به 32 مجسمه افزایش دادیم که طی روزهای آتی با اضافه شدن این آثار به آثار سمپوزیوم اول شاهد تحول فضای بصری شهر از بعد آثار حجمی خواهیم بود .

مدیرعامل سازمان زیباسازی، با اعلام اینکه طی سالیان اخیر تحول اساسی در زمینه مجسمه سازی تبریز روی داده است خاطرنشان کرد: تمامی کارشناسان هنری براین عقیده اند که مجسمه های یک شهر مهمترین ابزار اطلاع رسانی شهر و مهمترین ابزار پویایی و مفهومی یک شهر هستند و بر این اساس طی دو سال اخیر تمرکز خاصی بر توسعه مجسمه های سطح شهر داشته ایم تا با توسعه کمی و کیفی مجسمه ها، زیبایی و سر زندگی را برای شهر به ارمغان بیاوریم .

امجدی در ادامه با اشاره به طرح های مربوط به نورپردازی مجسمه های سنگی تبریز افزود : از آن جا که بسیاری از آثار حجمی در شب قابل رویت نیستند ما برنامه نورپردازی مجسمه ها را در دستور کار قرار دادیم تا شب ها فضای دلنشین تری داشته باشیم.

وی همچنین از برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز بصورت بین المللی در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: طی ماههای آتی فراخوان برگزاری سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریزمنتشر و ثبت نام از متقاضیان و علاقه مندان مجسمه سازی آغاز خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار