از ۲۸ آبان;

سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

مرحله استانی سی ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌ شرقی از 28 آبان سال جاری با حضور 307 متسابق مرد و زن در تبریز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۴۱۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام علی مصائبی،گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی سی ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امورخیریه استان از 28 آبان سال جاری به مدت سه روز با حضور 307 متسابق مرد و زن در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 140 نفر از این آمار را متسابقین خواهر و 152 نفر را متسابقان برادر تشکیل می‎دهند، افزود: محل مسابقات خواهران در سالن قرآن اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و محل مسابقات برادران مجتمع فرهنگی ـ هنری 29 بهمن تبریز تعیین شده است.


مصائبی ادامه داد: این دوره از مسابقات نیز همچون مرحله شهرستانی مختص متسابقان بالای 18 سال است که در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، ابتهال، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‎پردازند که از هر رشته سه نفر به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

این مقام استانی همچنین با تأکید براینکه داوران این دوره از مسابقات غیربومی و از داوران بین‌‎المللی هستند، اضافه کرد: دربخش برادران آقایان حبیب مهکام در بخش تجوید، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش وقف و ابتداء، امیر آقایی در بخش صحت حفظ، رضا محمدپور در بخش لحن، حسن ربیعیان دربخش صوت به داوری می‎پردازند. همچنین داوری مسابقات خواهران نیز دربخش تجوید با مرضیه توفیقنیا، در بخش وقف و ابتداء با فاطمه شریفی، دربخش صحت حفظ با مسلمی، دربخش لحن با هاجر اسوار و دربخش صوت با نجات صحاف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ازنظر آئین‎نامه‌‎ای و اجرایی، مسابقات امسال با سال‎های قبل تفاوت چندانی ندارد، خاطرنشان کرد: تنها وجه تمایز مسابقات سال 94 نسبت به سال‎‏های قبل، تفکیک مسابقات متسابقین زیر 18 سال و بالای 18 سال است که به زعم من این امر موجب شد تا مسابقات رنگ عادلانه بیشتری به خود بگیرد؛ چراکه از نظر سنی و قدرت بدنی برای خروج اصوات و همراهی نفس، سنین بالای 18 سال تا حد زیادی به هم نزدیک هستند و مشکل کم آوردن نفس و یا فشار بیش از توان به متسابقین زیر 18 سال با این تغییر در روند مسابقات کاهش بسیاری یافته و می‌‎یابد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همچنین در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار ما برای دایر کردن کارگاه‎‌های رفع اشکال، حین برگزاری مسابقات برای متسابقین با حضور داوران و اساتید قرآنی، گفت: طی ابلاغیه‌‎ای که به شهرستان‎ها داشتیم، کلاس‎های رفع اشکال برای متسابقین راه‎یافته به مرحله استانی در حال برگزاری است؛ از سویی علاوه بر انجام این پیشنهاد سازنده، تمامی پیشنهادات، انتقادات و نظراتی که در سال گذشته به این اداره کل رسیده است، جامعه عمل پوشیده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار