عیسی زاده در نطق میان دستور:

گزینه نظامی دشمنان نخ‌نما شده است

یک نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد که آزمایش موفقیت آمیز سامانه‌های موشکی در شرایط تحریمی انجام شده و نشان می‌دهد گزینه‌ی نظامی دشمنان برای ما نخ‌نما شده است.

کد مطلب: ۴۱۸۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، مهدی عیسی زاده در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (دوشنبه) با تبریک 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش آموز گفت:‌ اخیرا ملت ایران آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی را مشاهده کردند که دشمنان و در راس آن آمریکا بدانند این ذوالفقارها در تحریم ساخته شده و گزینه‌ی نظامی آنها نخ نما شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در میدان دیپلماسی جواب دشمنان را داده است گفت: وجدانهای بیدار جهان حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را شنیدند و پذیرفتند که ما نیز از دانشمندان هسته‌ای و تیم مذاکره کنند حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم میاندوآب در ادامه بیکاری را به عنوان مشکل اساسی کشور دانست و گفت: وضعیت اشتغال جوانان از سال 85 تا 93 همواره منفی بوده است که نشان دهنده روند کاهش اشتغال جوانان است. حال اینکه مهمترین دلیل گسترش نظام آموزش عالی کشور جایگزینی تحصیلات به جای اشتغال است.

به گفته وی، طبق بررسی ها تعداد جمعیت بیکار کشور در سال 94 در حداکثر مقدار بالای 5 میلیون نفر است که دولت نیز در جذب آنان هیچ تلاشی نمی‌کند.

عیسی زاده با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی مانند برده از کشاورزان کار می کشد اما مزدی نمی دهد گفت:‌مسؤول این تعداد جوانان بیکار در جامعه کیست؟ لازم است نمایندگان در 208 روز باقی مانده از عمر مجلس نهم فکری به حال اشتغال جوانان کنند تا این مشکل حاد جامعه به تهدید تبدیل نشود.

این عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف معلمان پیش دبستانی و خدماتی گفت: اعتقاد ما بر این است که معلمی شغل انبیاء است اما هر روز شاهد تجمع معلمان جلوی مجلس و له شدن عزت آن‌ها هستیم. قطعا باید وضعیت تمامی معلمان در وضعیت های مختلف مشخص و مشغول به کار شود.

وی ادامه داد: در مورد تعیین تکلیف معلمان یا ما در مجلس در روند قانونگذاری مشکل داریم یا اینکه دولتی ها تفسیر درستی نمی کنند. مگر می‌شود قانونی وضع شود ولی از قبل آن معلمان جذب نشوند؟ اکنون معلمان در گیر و دار بخش‌نامه‌ها گیر کرده‌اند.

عیسی زاده با بیان اینکه معلمان در ژاپن، آلمان و فرانسه 14 برابر بیشتر از معلمان ما حقوق می گیرند گفت: اگر می خواهید به این انبیاء برسیم باید کار عملی و نه شعاری و تبلیغاتی کنیم. از طرف دیگر باید موضوع پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به خصوص قشر زحمت کش بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم میاندوآب در ادامه با تاکید بر اینکه تامین آب کشاورزی نباید فدای احیای دریاچه ارومیه شود گفت:‌ در شرایطی که منبع درآمد مردم در اکثر شهرهای حوزه از کشاورزی تامین می‌شود باید آب کشاورزی لازم تامین شود نه اینکه به فکر پر کردن چاه ها و عدم آبیاری باشید. باید در جهت مکانیزه کردن آبیاری تحت فشار و قطره‌ای به صورت رایگان تلاش شود.

وی با تاکید بر لزوم تامین آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه به وضعیت نامساعد دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: دولت به مردم آذربایجان قول احیای دریاچه ارومیه را داده است اما هنوز کار عملی مشاهده نمی‌شود به طوری که هر روز این نگین درخشان آذربایجان در حال فرسوده شدن و مرگ است.

عیسی زاده ادامه داد: آیا قصد دولتی ها از بین بردن باغات سرسبز آذربایجان و کوچ دادن آذربایجانی‌هاست؟ بهتر است کار را در اختیار مدیران منطقه و دانشگاهیان آذربایجان بدهید تا به بهترین وجه دریاچه ارومیه را نجات دهند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت شهرک‌های صنعتی، خطاب به ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: آیا محیط زیست فقط در تهران خلاصه می‌شود؟ آیا تکاب با این همه مواد سمی و آلاینده که روزانه به رودخانه سرازیر می‌شود جز کشور ایران نیست.

عیسی زاده در پایان با تاکید بر لزوم پرداخت حق و حقوق ایثارگران طبق بودجه 94 گفت:‌باید ارزش خانواده شهدا حفظ شود حال اینکه شاهد بی‌حرمتی به شهدا و خانواده شهدا هستیم که لازم است حرمت آن‌ها حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار