معاون استاندار اردبیل :

نظارت بر فعالیت آبدرمانی ها بیشتر شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت آب های گرم معدنی درمانی در جهت رعایت استانداردهای بهداشتی در این استان شد

کد مطلب: ۴۱۷۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش از استان اردبیل ، طاهر شریفی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل گفت: آب های گرم معدنی که فرصتی برای استان هستند در صورت تامین نشدن شرایط بهداشتی به تهدید تبدیل می شود و با توجه به اینکه گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه در نظر گرفته شده، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مسافران برای استفاده از آب های معدنی به استان اردبیل مسافرت می کنند و اگر آب های معدنی از نظر بهداشتی زیر سوال برود می تواند به گردشگری صدمه جدی بزند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: دفع مهار نشده فاضلاب ها و آمیخته شدن آن با آب های گرم پیش تر مطرح بود که تا حدودی برطرف شده و با توجه به محدودیت بودجه می توان اجرای تصفیه خانه سرعین را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی اضافه کرد: نمی توان شرایط کنونی را سال آینده نیز ادامه داد چرا که اگر در زمان آغاز مسافرت ها آزمایش هایی صورت گیرد و آلودگی مشاهده شود، اجازه فعالیت را صادر نخواهیم کرد که در این صورت نیز فاجعه ای استانی رخ خواهد داد.

شریفی ادامه داد: باید زوایای مختلف موضوع بررسی شود از جمله رعایت استانداردهای بهداشتی که البته امری هزینه بر است و بر اساس آن باید بهای ورودی آب های گرم منطقی شود.

وی عنوان کرد: راهبرد بهره برداری از آب های معدنی مشخص نیست که باید در زمینه تصمیم گیری کنیم و در صورت تصمیمی مبنی بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی باید حداقل بها تامین شود.

معاون استاندار اردبیل گفت: بهره برداران به دنبال سود هستند و باید عرضه و تقاضا بها را تعیین کند چرا که تعیین سقف بها بلیت ورودی مانع از ارایه خدمات مناسب می شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نمی توان به جذب گردشگران خارجی امید داشت چرا که با استانداردهای بین المللی همخوانی ندارد و در دنیا به این امر به چشم استحمام نگاه نمی کنند بلکه خدمات ویژه ای ارایه کرده و در مقابل بهای آن را نیز دریافت می کنند.

شریفی عنوان کرد: طرحی ارایه شود تا در زمینه رعایت بهداشت توسط بهره برداران و نرخ گذاری ارایه شود بر اساس آن پیش برویم وگرنه در سال های آینده نیز با مشکلات مشابهی روبرو خواهیم شد و صنعت گردشگری استان اردبیل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار