آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به امریکا:

ما را از گزینه نظامی نترسانید

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه‌ی رهبری در مورد برجام و 9 شرطی که در رابطه با اجرای آن ذکر کرده‌اند گفت: از تریبون نماز جمعه که تریبون مردم است اعلام می‌کنم برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9 شرط رهبری در آن اعمال شود.

کد مطلب: ۴۱۶۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که به برکت تقوا راه‌های بن بست باز می شود به نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور در رابطه با برجام اشاره کرد و گفت: همان طور که تقوا می‌تواند انسان را از بن بست نجات دهد در مورد برجام نیز این مساله صدق می‌کند و بهترین تقوا در این رابطه تبعیت از ولی امر آگاه وبینا و هوشیار است که همه امور را رصد می‌کند و هشدارهای لازم را می‌دهند.

وی با تاکید براین که تقوا یعنی مطیع رهبر بودن گفت: عجیب است هنوز مرکب برجام خشک نشده است اوباما دستور می‌دهد و می‌گوید گزینه نظامی را روی میز نگه دارید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکا گفت:‌ اینقدر ما را از گزینه نظامی نترسانید و بدانید اگر اشتباه کردید و این گزینه را عمل کردید آن چنان پشیمان خواهید شد که پشیمانی برای شما نفعی نخواهد داشت.

وی با تاکید براین که نمی‌توانید انقلاب اسلامی را از جنگ بترسانید خاطر نشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیافتد انقلاب اسلامی در سراسرجهان و کشورهای اروپایی و حتی درون خود آمریکا آنقدر حامی و علاقمند و شیفته دارد که نمی‌گذارند خواب به چشمان شما راه پیدا کند.

موحدی کرمانی با اشاره به این که در صورت استفاده از گزینه نظامی علیه ایران پایگاههای نظامی شما در دنیا به دست علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران به خطر خواهد افتاد و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به کمک دوستان منطقه‌ای خود امید دارند تا اسراییل را با خاک یکسان کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که در تاریخ، پشیمانی نظام سلطه سابقه دارد و یزید بعد از قتل امام حسین (ع) و استفاده گزینه نظامی در مورد امام حسین(ع) پشیمان شد خاطر نشان کرد: شما هم اگر گزینه نظامی را انتخاب کنید پشیمان می‌شوید به سرتان می‌کوبید و آن وقت طعم تلخ مرگ بر آمریکا را به خوبی خواهید چشید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه پیمان شکنی آمریکا روشن است و مسئولان باید مراقب باشند گفت: مسئولان باید رسما بگویند که البته ظاهرا گفته‌اند که اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند ما هم از تعهداتی که کرده‌ایم دست بر می‌داریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر این که باید باور کنیم آمریکا دشمن ایران است و در این رابطه شک نداشته باشیم خاطرنشان کرد: ایران ، اسلامی است و آمریکا دشمن اسلام است چون اسلام ضد نظام سلطه است.

وی با بیان این که آمریکا دفاع از مردم فلسطین را تحمل نمی‌کند و از دزد و غاصب حمایت می‌کند گفت: این دشمنی ادامه دارد تا آنجا که ایران مقتدر با قدرت درونی خود مشت محکمی به دهان آمریکا بکوباند و او را از نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مایوس کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که آمریکا در طول مذاکرات دو ساله مکرر نقض عهد کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است و گفت: این رفتار یعنی آمریکا قصد حل و فصل عادلانه ندارد بلکه در صدد پیشبرد اهداف خصمانه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه برجام نقاط ابهام و ضعف ساختاری دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان دقیق و لحظه به لحظه مراقبت نکنند خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده پیش خواهد آمد. بنابراین تذکرات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی حاوی نکات مفیدی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه لغو تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات است افزود: لغو تحریم‌ها در برجام به بعد از اقدام‌های ایران موکول شده است اما چه تضمینی وجود دارد که آنها بعد از ایران به وعده عمل کنند پس باید آمریکا و اتحادیه اروپا رسما و کتبا لغو تحریم‌ها را اعلام نمایند وگرنه ما آن را نقض برجام تلقی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر آنها بخواهند به بهانه حقوق بشر و یا این که به دروغ بگویند ایران حامی تروریسم است تحریم‌ها را برگردانند بدانند که از نظر ما این رفتار یعنی نقض برجام و دولت باید فعالیت‌های برجام را در این صورت متوقف کند.

وی با اشاره به وجود پیچیدگی‌ها و ابهاماتی در متن برجام گفت: تفسیر طرف مقابل قابل قبول نیست و مرجع متن مذاکرات است. پس مسولین باید مراقب باشند و هر نوع نقض عهد را رصد کنند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: امیدواریم وضعیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها به واردات بی رویه نیانجامد و از وارد کردن هر گونه مواد مصرفی از آنها جدا پرهیز شود و به تولید داخلی توجه فراوان شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تسلیت سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی امام جمعه تبریز و نوجوان 13 ساله محمد حسین فهمیده گفت: تصمیم حکومت عربستان برای اعدام روحانی مبارز آیت‌الله شیخ نمر یک اشتباه بزرگ است و معلوم نیست نظام سعودی تا چه اندازه می‌خواهد اشتباه کند چون با این کارها به نابودی نزدیک می‌شود و من به آنها اعلام می‌کنم قدری فکر کنند چون اعدام این مرد بزرگ برای آنها سنگین خواهد بود و ضربه‌ای به پیکر این حکومت وارد خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وقتی امور به دست جوانان ناپخته و خام و بدون تدبیر افتد محصولش همین خواهد بود که حرف‌های سبک و دور از منطق نوجوان عربستانی وزیر خارجه را شنیده‌ایم.

موحدی کرمانی با اشاره به این که شنیده شده است حکومت سعودی دچارکم پولی شده است افزود: نمی دانم این خبر تا چه اندازه صحت دارد ولی گفته می‌شود یکی از شاهزاده‌های سعودی با مواد مخدر به لبنان رفته تا از طریق فروش آنها پول به دست آورد و نشان می‌دهد که حکومت به چه مرحله از ضعف و رسوایی رسیده است، همچنین شنیده می‌شود که عربستان میخواهد برنامه‌اش را در مورد یمن تغییر دهد که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

وی به نشست وین در مورد وضعیت سوریه اشاره کرد و گفت: اولین گام این است که جلوی تروریست‌ها گرفته شود که در سراسرکشورهای عربی و اسلامی به مردم مظلوم حمله ور می‌شوند و متاسفانه تا به حال از این درنده‌ها حمایت شده است.

وی با بیان این که در مورد بشار اسد تصمیم با مردم سوریه است و تا به حال گفته‌اند که بشاررا می‌خواهیم خاطرنشان کرد: وضع مردم سوریه بسیار بد است و در مضیقه مالی هستند؛ چه بسا بسیاری از آنها نان شب نداشته باشند، پس وظیفه‌ی ما است که به مسلمانان و شیعیان کمک کنیم و هر چه می‌توانیم در این زمینه گام برداریم، که البته رد این راستا در نماز جمعه عده‌ای آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این که نمایندگان تونس شجاعانه به میدان آمدند و از رژیم صهیونیستی ابراز تنفر کردند گفت: مردم تونس خواهان قطع رابطه با رژیم صهیوینستی و تحریم اجناس صهیونیستی شدند که آفرین بر آنها باد.

وی به گرامی داشت 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت به زلزله پاکستان وافغانستان وهند اشاره کرد و این مصیب را به بازماندگان تسلیت گفت.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با تاکید بر این که فاجعه منا فراموش شدنی نیست تصریح کرد: این زخم التیامی ندارد مگر این که حکومت ننگین سعودی ساقط شود یا از مدیریت حج کنار گذاشته شود.

موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه تقوا جایگاه عظیمی در معارف قرآنی دارد و قرآن زمانی به حال انسان موثر است و او را هدایت می‌کند که تقوا داشته باشد گفت: قرآن در اسیران هوای نفس اثری ندارد.

وی با بیان این که قرآن انسانها را به تعقل دعوت می‌کند گفت: تعقل زمانی موثر است که هوای نفس وجود نداشته باشد.

وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اهل بیت (ع) از عزاداری‌های باشکوه مردم ایران تشکر کرد و گفت: نباید تنها در ایام محرم به پوشیدن لباس سیاه ، شرکت درعزاداری‌ها و سینه زدن اکتفا کنیم چون سراسر نهضت امام حسین (ع) درس است و نباید از آن غافل باشیم.

امام جمعه موقت تهران به یکی از خطبه‌های باشکوه امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) جبهه یزید را کوچک و قلیل می‌خواندند و می‌فرمودند، علی رغم جمعیت اندکی که همراه من هستند ما قوی هستیم و قدرتمندیم. که سخن بزرگی است که امام حسین (ع) به ما یاد می‌دهند و بدانیم ما در مقابل آمریکا قوی هستیم و آنها ضعیف و ناچیز هستند. چون خدا با ماست و ما از امام حسین (ع)‌می‌آموزیم و به دنیای کفر و نفاق و شرک می‌گوییم که شما ناچیز هستید و ما برحقیم.

موحدی کرمانی با اشاره به این که امام حسین (ع) در برابر ظلم ایستاد و گفت هیهات منه الذله وتصریح کرد:‌ مرحبا به مردم ایران که شعارشان به حق است و به آن عمل کردند و مقابل شاه ایستادند و گفتند تسلیم نمی‌شویم و الان هم مقابل آمریکا همین را می‌گویند و این افتخار ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار