عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با پانا:

ضرورت تعدیل مطالبات پیمانکاران صنعت برق و نفت وگاز با نرخ تورم

خبرگزاری پانا : عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: مطالبات پیمانکاران صنعت برق و نفت وگاز باید پرداخت و متناسب با نرخ تورم تعدیل شود اما متاسفانه پیش بینی های بودجه ای برای پرداخت بدهی پیمانکاران با تصرف دولت و برداشت از خزانه ناممکن شده است .

کد مطلب: ۴۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

علی شمس اردکانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره دلایل بدهی های دولت به پیمانکاران با وجود پیش بینی آن در قانون بودجه اظهار کرد: قبل از اینکه خزانه مطمئن باشد بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت شده است ، دولت از خزانه برداشت کرده که به معنای تصرف مال غیر است .


وی ادامه داد: پیگیری های انجام شده نیز به دلیل آنکه وزارتخانه بدهکار بودجه ای برای پرداخت ندارد، بی نتیجه مانده است .


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطر نشان کرد: از این امر می توان نتیجه گرفت که دولت به تقویت توان تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی توجهی ندارد .


شمس اردکانی درخصوص شرایط کشور در صورت تشدید تحریم های نفتی و جلوگیری از انتقال ارز نفت اظهار کرد: درحال حاضر چندین برابر میزان انرژی که صادر می شود نفت در داخل کشور تولید و به مصرف می رسد که به معنای آن است که تامین نیازهای صنعت نفت و گاز کشور از ناحیه خریدها و مصارف داخلی جبران می شود .


وی عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 500 میلیون متر مکعب گاز و دوبرابر صادرات نفت خام ،در پالایشگاههای کشور تولید و به مصارف صنعتی می رسد، بنابراین شرایط امروز کشور با 60 سال پیش بسیار متفاوت است .


عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران در تولید برق تا 95 درصد به خودکفایی رسیده و در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی نیز تا 75 درصد خودکفایی حاصل شده و شرایط امروز تحریم ها با گذشته بسیار متفاوت است .


شمس اردکانی بیان کرد: مطالبات پیمانکاران صنعت برق و نفت وگاز باید پرداخت و متناسب با نرخ تورم تعدیل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار