چقدر با نحوه خریدهای اینترنتی آشنا هستید؟

خبرگزاری پانا: کارشناس سایبری پلیس فتا توصیه‌هایی را پیرامون انجام خرید در محیط اینترنت به شهروندان ارائه داد.

کد مطلب: ۴۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ابوالحسنی، با بیان اینکه اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم‌بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک، ارائه کالاهای مجاز است، گفت: فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش کالاهای غیرمجاز می‌کنند، اغلب به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌اند.

وی از شهروندان خواست که از فروشگاه‌های الکترونیکی که دوستان و آشنایان نزدیک آنان تجربه‌ای ارائه خدمات مطلوب از آنها دارند، خرید کنند.

این کارشناس سایبری ادامه‌داد: صفحات حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات که ناخواسته در برابر کاربران باز می‌شود، ممکن است تقلبی بوده و به قصد کلاهبرداری ایجاد شده باشند.

به گفته ابوالحسنی کاربران باید به هنگام خرید آنلاین و نیز زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوند، دقت کنند که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها، افراد را به صفحاتی با آدرس مشابه هدایت می‌کنند، گفت: در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی نظیر شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم افرادسودجو ثبت شده و عملا امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی به‌وجود می‌آید.

این کارشناس سایبری با بیان اینکه سسیتم پرداخت الکترونیکی تمام بانک‌ها از ssl و روش‌های مطمئن رمز‌نگاری استفاده می‌کند، گفت: کاربران باید دقت کنند که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک نماد یک قفل یا عبارت//: https درج شده باشد و در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی را دارد.
منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار