شهری که به همت پاکبانان محرم، پاک ماند

در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میان جمعیت عظیم و بهم فشرده عزاداران، جوانان پاکبان حافظ محیط زیست شهرستان بهشهر، شهرشان را از انباشت ظروف یکبارمصرف ویژه غذاهای نذری، پاک کردند.

کد مطلب: ۴۱۵۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، در ایام محرم بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، شهرستان بهشهر هر ساله به سبب وجود تکایا و مساجد قدیمی و جدید شاهد خیل عظیمی از عزاداران در قالب هیاتهای دسته روی و نیز مردان و زنان حاضر در خیابانهای محل عبور این هیاتها، است.

در این میان، آنها که در این روزهای سوگواری غذای نذری پخش می کنند نیز در گوشه و کنار محل تجمع عزارداران به چشم می آید که غالبا آنچه را که به نیت نذر برآورده شده، آماده کرده اند درون ظروف یکبار مصرف در میان مردم پخش می کنند. رسمی که هرساله اجرا می شود و جدا از نیت پاک نذرکننده، گاه منجر به انباشت تلی از این ظروف در جای جای شهر می شود و در نهایت زحمت چندین و چندین برابر پاکبان هر محله.

اما در روزهای عزاداری امسال، به همت رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرستان بهشهر، با حرکتی دور از هرگونه نمایش و ظاهرسازی، جوانان علاقه مند به حفظ محیط زیست و سلامت شهری، به پاکبانان شهر خود در پاکسازی شهر یاری رساندند.

در میان جمع عزاداران گاه چشمها به مردان و زنانی می افتاد که با لباسهایی همرنگ لباسهای کار پاکبانان شهرداری، در حال برداشتن ظروف یکبارمصرف از داخل جویهای آب و اطراف پیاده روها هستند. امر شایسته ای که در خور تحسین و توجه است.

به همت این 50 حامی محیط زیست و پاکبانان شهرداری، شهر پاک ماند و پس از خالی شدن میدانها و خیابانها و چهارراهها از حضور مردم، با پشته های ظروف یکبارمصرف تنها نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار