روستاهای هدف گردشگری در اردبیل افزایش می یابد

استاندار اردبیل :روستاهای هدف گردشگری در استان اردبیل افزایش می یابد

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل از افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل به 47 روستا خبر داد و گفت: 36 روستای هدف گردشگری جدید در این استان راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۴۱۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: برای این روستاها اعتبارات ملی و استانی از سر فصل گردشگری در نظر گرفته می‌شود تا با همکاری بنیاد مسکن طرح‌های ویژه عمرانی و اجرایی در آنها به مرحله عمل و اجرا برسد.

استاندار اردبیل یادآور شد: پیش از این در این استان 11 روستای هدف گردشگری وجود داشت که این روستاها با معماری سنتی و نماهای ویژه بهسازی و نوسازی می‌شد که امیدواریم 36 روستایی که جدیدا" به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده اند نیز با همین معیار به مرحله اجرا و عملیات برسد.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن طرح جدید سفر مهر در کشور اشاره کرد و گفت: با هدف همگانی کردن و تسهیل در سفرهای درونی در سطح کشور، طرح سفر مهر برای عموم مردم اجرا می‌شود که رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خانواده‌های آنها برای برخورداری از تسهیلات سفر مهر در اولویت خواهند بود.

وی همه دستگاه‌های اجرایی را به مشارکت در اجرای این طرح دعوت کرد و بیان داشت: ما در گام اول اقدام به اطلاع‌رسانی و ثبت نام می‌کنیم تا میزان استقبال مردم را به خوبی ارزیابی کنیم تا بر اساس زمان‌بندی مراحل بعدی طرح اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: در این طرح که بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و در فصول خارج از پیک سفرها انجام می‌شود سعی خواهد شد در حد توان زمینه اسکان مناسب و ایاب و ذهاب شایسته همراه با تخفیف ویژه ارائه شود تا با در نظر گرفتن این زیر‌ساخت‌ها سفر با سهولت بیشتر و دغدغه کمتر صورت گیرد.
وی اظهار داشت: ما منتظر ابلاغ فازهای بعدی بعد از ارزیابی آمار و ارقام اولیه ارائه شده به ستاد کشوری خواهیم بود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش از به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های عشایر استان اردبیل در جشنواره ملی خبر داد و اظهار داشت: جشنواره صدای عشایر در بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: استان اردبیل با دارا بودن یکی از بزرگترین ایلات عشایر کشور به نام شاهسون در این جشنواره به عنوان استان برگزیده و جزو 10 استان عشایری کشور مشارکتی فعال و گسترده خواهد داشت و ما از این ظرفیت برای شناساندن و معرفی توانمندی‌های عشایر استان استفاده خواهیم کرد.
رئیس کار گروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان ادامه داد: ما انتظار داریم مراسم افتتاحیه و ویژه برنامه استانی این جشنواره با حضور میهمانان کشوری، مسئولان استانی، عشایر پر‌تلاش و همچنین مسئولان کشوری برخاسته از این استان به شکل فراگیر و مطلوب برگزار شود و در 10 روز برگزاری این جشنواره شاهد اجرای برنامه‌ای خاص و ویژه از سوی استان برای معرفی توانمندی‌های بهتر عشایر این خطه پر‌گهر باشیم.
استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کشوری ، ما در این جشنواره متناسب با امکانات و توانمندی‌هایی که داریم حضور خواهیم یافت و شایسته آن است این برنامه‌ریزی‌ها و قول و قرار‌ها به گونه‌ای باشد تا در آن صداقت در گفتار و اجرا حرف اول و آخر را بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار